Sex franska skidåkare försvunna vid Kebnekaise
- Trådstartare JohnnyL
- Start datum
De hade i vart fall GPS något de tydligen tittade på när de kommit helt fel. Då konstaterade man misstaget. ”Att följa med på kartan” kanske inte var möjligt då de ev. saknade karta...
Nåväl, tur att det gick bra och jag håller med Undvall, det borde kanske funderas i dessa kretsar av fjällturism-företag vilket ansvar man har.
Under många år har man valt att marknadsföra fjällvärlden med bekvämlighet och om vissa aktörer får som de vill ska det bli ännu mer tillgängligt och bekvämligheten större. Som ett slags Spa semester nästan.
Det sägs att många besökare är kunniga och erfarna men troligen är motsatsen säkert lika stor.
Det finns ju mycket att läsa som ger kunskap. Och kunskapen väger ju ingenting...
Jag har missat Kungsleden söderut från Saltoluokta, så jag har full förståelse för att de gick fel.
/HåkanF
Nån har tagit åt sig...De hade i vart fall GPS något de tydligen tittade på när de kommit helt fel. Då konstaterade man misstaget. ”Att följa med på kartan” kanske inte var möjligt då de ev. saknade karta...
Nåväl, tur att det gick bra och jag håller med Undvall, det borde kanske funderas i dessa kretsar av fjällturism-företag vilket ansvar man har.
Under många år har man valt att marknadsföra fjällvärlden med bekvämlighet och om vissa aktörer får som de vill ska det bli ännu mer tillgängligt och bekvämligheten större. Som ett slags Spa semester nästan.
Det sägs att många besökare är kunniga och erfarna men troligen är motsatsen säkert lika stor.
Det finns ju mycket att läsa som ger kunskap. Och kunskapen väger ju ingenting...