segeltejp

Jag har sett att det finns ngn form av tejp man kan använda för att tejpa segel- är det ngn som vet hur den fungerar i jämförelse m vanlig silvertejp (jag tänker ffa på lim vs vatten/fukt)? Exakt vilket är det "korrekta" användningsområdet?
Finns det några märken/modeller som fungerar bättre än andra?

Spinnakertape

Jag rekommenderar spinnakertape väven är av ripstop typ och tunnare än silvertape, och därmed lättare och mer flexibel. Det är inte lika mycket lim på spinnakertape så den kladdar inte i kanterna som silvertape kan göra.
Jag har lagat goretexjacka, MPCjacka och bärremmarna på min haglöfs tihght pro xl med spinnakertape och det håller bra, tapen på jackan klarade t.o.m. nästen en maskintvätt!
Huruvida något märke är bättre än något annat har jag ingen aning om

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips