Schwarzwald, Tyskland

Det ser ut som att jag för en eller annan dag över på hemresan från Portugal till Sverige. Schwarzwald ligger bra till på min rutt.
Någon som kan föreslå hotell med bra dagvandring i närheten. P.g.a. ålder m.m. blir det ingen stor vandring men troligen trevligt att ta en sväng i denna "jätteskog"

Det ser ut som att jag för en eller annan dag över på hemresan från Portugal till Sverige. Schwarzwald ligger bra till på min rutt.
Någon som kan föreslå hotell med bra dagvandring i närheten. P.g.a. ålder m.m. blir det ingen stor vandring men troligen trevligt att ta en sväng i denna "jätteskog"
Jag följde bekanta via What’s up på sin Westweg vandring i Schwarzwald. Finns lite olika slingor så vet inte vad som skulle passa dig bäst, så googla. Såg inte alltför svårt ut dock mest vandring i skog av bilderna jag såg att döma.
Ett annat ställe vilket jag själv vandrade för länge sedan är Partnachklamm i Garmisch Partenkirchen. En lagom dagstur och lätt att nå från München ifall utgångspunkten skulle passa.

Tackar, Jo Schwarzwald är just wald så det är väl det jag hoppas på Har kikat på div "hohenweg" i Österrike men det ligger på framtiden och längre österut än Schwarzwald vill jag nog inte komma. Hemresan ska på i ganska nordlig riktning

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips