Sarekbilder

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Mycket fina och väldigt inspirerande bilder.
Måste få ställa en fråga. Jag såg en bild på en GoLite Pinnacle ryggsäck. Var det Din? I så fall, vad tycker Du om den?
Har nämligen just fått hem min Pinnacle men inte hunnit prova den än. Blir ev en liten vandring uppe i Tärna fjällen kommande helg så då får man ju testa den lite lätt. :)

//TheMountainman

Hello TheMountainman!

Pinnacle är ju min, vi hade talat om den i finska forumet Relaa.com, därför var bilden med.
Det var ocså min första gången med Pinnacle i fjällen, och jag vandrade bara åtta km. och måste komma tillbaka, för min rygg var inte färdig efter en long sjuktiden. Men så hade jag tid att ta några foton. Kan så inte hjälpa mycket, men jag tror (och vet), att den är som jag har sökt.
Jag hade mat för 10 dagar / vikt 13kg. och ännu mycket rum yppe (30cm.).

Mauriz

Främst tänkte jag på kamera och objektiv.
Thure

Kameran var alltså Canon Power Shot Pro1 kompakt, 8 MP, som har fast L-serien 28-200 mm objektiv. Bilderna är fotograferat i RAW- format.
Vikten är bara ca. 750g.
Därför användar jag alltid den i vandringarna.
Om man orkades bära också stativen skulle bilderna komma också skarpa.

Mauriz.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
En bild räcker

Måste bara få dela med mig av en vidunderlig upplevelse i Ruotesvagge. Regn och sol i sept.

Bilagor

• Sept 2009 sarek 032.jpg
    Sept 2009 sarek 032.jpg
    129.9 KB · Visningar: 439

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.