Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sarekbilder
- Trådstartare Mauriz
- Start datum
Tack! Verkligt fina bilder! Det börjar dra något alldeles otroligt i fjälltarmen
Betalt samarbete
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Mycket fina och väldigt inspirerande bilder.
Måste få ställa en fråga. Jag såg en bild på en GoLite Pinnacle ryggsäck. Var det Din? I så fall, vad tycker Du om den?
Har nämligen just fått hem min Pinnacle men inte hunnit prova den än. Blir ev en liten vandring uppe i Tärna fjällen kommande helg så då får man ju testa den lite lätt.
//TheMountainman
Måste få ställa en fråga. Jag såg en bild på en GoLite Pinnacle ryggsäck. Var det Din? I så fall, vad tycker Du om den?
Har nämligen just fått hem min Pinnacle men inte hunnit prova den än. Blir ev en liten vandring uppe i Tärna fjällen kommande helg så då får man ju testa den lite lätt.
//TheMountainman
Hello TheMountainman!
Pinnacle är ju min, vi hade talat om den i finska forumet Relaa.com, därför var bilden med.
Det var ocså min första gången med Pinnacle i fjällen, och jag vandrade bara åtta km. och måste komma tillbaka, för min rygg var inte färdig efter en long sjuktiden. Men så hade jag tid att ta några foton. Kan så inte hjälpa mycket, men jag tror (och vet), att den är som jag har sökt.
Jag hade mat för 10 dagar / vikt 13kg. och ännu mycket rum yppe (30cm.).
Mauriz
Pinnacle är ju min, vi hade talat om den i finska forumet Relaa.com, därför var bilden med.
Det var ocså min första gången med Pinnacle i fjällen, och jag vandrade bara åtta km. och måste komma tillbaka, för min rygg var inte färdig efter en long sjuktiden. Men så hade jag tid att ta några foton. Kan så inte hjälpa mycket, men jag tror (och vet), att den är som jag har sökt.
Jag hade mat för 10 dagar / vikt 13kg. och ännu mycket rum yppe (30cm.).
Mauriz
Vad utrustning menar du om (jag förstor bara litet svenska)?
De här bilder har fått ett "halvt behandling" i Fotoshop. (De är inte mera dokumentbilder.)
Mauriz
Främst tänkte jag på kamera och objektiv.
Thure
Främst tänkte jag på kamera och objektiv.
Thure
Kameran var alltså Canon Power Shot Pro1 kompakt, 8 MP, som har fast L-serien 28-200 mm objektiv. Bilderna är fotograferat i RAW- format.
Vikten är bara ca. 750g.
Därför användar jag alltid den i vandringarna.
Om man orkades bära också stativen skulle bilderna komma också skarpa.
Mauriz.
Aktuellt
Politisk reklam
Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!
I september en liten resa från Kvikkjokk till Pårtefjellet.
http://kuvablogi.com/blog/2256/10/
Var också i augusti på Bucht-toppen, bilderna kommer snart.
http://kuvablogi.com/blog/2256/10/
Var också i augusti på Bucht-toppen, bilderna kommer snart.
Sorrry for spam, nu är det i alla fall rätt tråd för en 360 grader panorama från Luohttolahko i början av juni, finaste svenska stället jag varit på. http://www.matvett.se/panorama360.jpg
Sorrry for spam, nu är det i alla fall rätt tråd för en 360 grader panorama från Luohttolahko i början av juni, finaste svenska stället jag varit på. http://www.matvett.se/panorama360.jpg
Helt otrolig!
Liknande trådar
- Svar
- 83
- Visningar
- 19 K
- Svar
- 2
- Visningar
- 140
Dela: