Sarek runt på tre veckor?

Jag gissar att det är fler än jag som lockats av och genomfört denna tur- Sarek runt med start i Vaisaluokta och "målgång" i Saltaluokta (se foto).

Är denna tur görbar på tre veckor? Vill inte pusha alltför hårt och gärna fiska på lite längs med vägen. Är dock väldigt vältränad (långlöpare).

Bilagor

• sarek runt.jpg
    sarek runt.jpg
    73.3 KB · Visningar: 3,418
Jag gissar att det är fler än jag som lockats av och genomfört denna tur- Sarek runt med start i Vaisaluokta och "målgång" i Saltaluokta (se foto).

Är denna tur görbar på tre veckor? Vill inte pusha alltför hårt och gärna fiska på lite längs med vägen. Är dock väldigt vältränad (långlöpare).
Jag tror att det går att göra på tre veckor utan problem. Följer man Padjelanta-leden och Kungsleden är två veckor troligtvis inte heller några jättesvårigheter.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag har gått sträckan Änonjalme (nära Vaisaluokta) - Kvikkjokk på tio dagar och sträckan Kvikkjokk-Saltoluokta på fyra dagar och ändå tagit det rätt lugnt- Med ytterligare en vecka blir det perfekt. Många platser utefter leden är väl värda extra övernattning.

Ser spännande ut! Har själv funderat på något liknande, fast att ta vägen från Tarraluoppal till Kisuris "över bergen", om det är förståeligt utan att rita en karta. Har dock inte massor med info om just den vägen, så lite reserach behövs nog först!

Tarraluoppal - Kisuris borde vara möjligt, det finns bro över Miellaädno och vadet i Guohpervagge är lätt. För mig är dock frågan, varför runda Sarek, med tre veckor och bra kondition kunde man ju ta sig till många intressantare mål I Sarek?

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.