Sanningen Om Kropp !

Hej,

Läste om en tidigare diskussion Om Göran Kropp!
och det stod bland annat att han har tagit
flyg hem ibland medans han cyklade till Nepal..
Och det här med syrgas och så ..

Ja vill inte ha nåt bråk här liksom , Kropp
är en stooor förebild för mig och man borde ju lita
på det han har sagt , Men tänk om det inte stämmer?
Att han tog flyg hem, besteg det med syrgas

Är det nån som vet ? Det är ju inte kul om han
gjorde det och ljög! Liksom ja skulle aldrig kunna
leva med det ju!..

Så liksom vad ska man tro , vilj ju så gärna veta om min förebild va en fuskare eller inte !!!?

Med vänlig hälsning,

/ Sebbe
 
sebbe_Huss; sa:
Hej,

Läste om en tidigare diskussion Om Göran Kropp!
och det stod bland annat att han har tagit
flyg hem ibland medans han cyklade till Nepal..
Och det här med syrgas och så ..

Ja vill inte ha nåt bråk här liksom , Kropp
är en stooor förebild för mig och man borde ju lita
på det han har sagt , Men tänk om det inte stämmer?
Att han tog flyg hem, besteg det med syrgas

Är det nån som vet ? Det är ju inte kul om han
gjorde det och ljög! Liksom ja skulle aldrig kunna
leva med det ju!..

Så liksom vad ska man tro , vilj ju så gärna veta om min förebild va en fuskare eller inte !!!?

Med vänlig hälsning,

/ Sebbe


Vad är du egentligen ute efter?
Med tanke på alla andra trådar du redan startat i samma kategori.

Två exempel följer nedan..
DOm sammanfattar väl ganska väl att denna tråd är onödig eller vad är hemligheten?
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=30065

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=28918
 
Jag var som sagt där 96 och har redan förklarat min version av läget. Han ändrade förutsättningarna under tiden gång. Från börjar skulle han vara självförsörjande. Det var han inte och jag tror han har varit helt offentlig med det. Hurvuvida det är fusk är en moralfilosofisk diskussion jag inte tänker ge mig in i.

Killen var bra på det han gjorde och var en trevlig prick.

Låt honom vila i frid.
 
Håller med Crazy.
Det framgår av hans egen bok att han anpassar sig på lite olika sätt i förhållande till ursprungsplanen.

Jag har dock aldrig fått uppfattningen att han utnyttjade syrgas. Att ha däremot ändrade resvägen på hemvägen osv var ju nåt han själv vitsordade.

Att göra en sådan resa som han gjorde innebär med all säkerhet att man måste göra vissa kloka anpassningar under vägen. Om man inte gör det innebär det med all säkerhet att man misslyckas, dör eller klarar "uppgiften" med en helt orimlig tur!
Självklart en attitydfråga eller nästan filosofi, men själv tycker jag nog det tillhör prestationen att göra de rätt bedömningarna och anpassa villkoren efter verkligheten.
Om någon sedan tycker att det är ett misslyckande för att man låtit sig bjudas på mat, så ligger väl detta inom var och ens olika syn på det hela.
Att utföra det han faktiskt gjorde, oavsett om det stämde exakt med föresatserna, tyckte i varje fall jag var beundransvärt.

Fast det har väl redan jag eller nån annan skrivit förr...
 
Färdig avhandlat

crazy; sa:
Jag var som sagt där 96 och har redan förklarat min version av läget. Han ändrade förutsättningarna under tiden gång. Från börjar skulle han vara självförsörjande. Det var han inte och jag tror han har varit helt offentlig med det. Hurvuvida det är fusk är en moralfilosofisk diskussion jag inte tänker ge mig in i.

Killen var bra på det han gjorde och var en trevlig prick.

Låt honom vila i frid.
Instämmer tillfullo
 
Inte direkt oväntat

Inte direkt oväntat att det var Sebastian Huss som startat denna tråden om Kropp också, precis så som de hundra andra trådarna som startats om Kropp på senare tid så har ju alla samma skapare.

Förstår egentligen inte vad problemet är eftersom du gång på gång tar upp samma saker i ett otal trådar! Håll dig till entråd och spinn i så fall vidare i den, alternativt låt Kropp vila i frid!!!
 
Inte direkt oväntat att ni skulle svara så här,
Det visste man ju! Men herre gud förlåt då!
Vad farligt då!

Behöver ju inte svara ,varför läser ni det då????

/ sebbe
 
sebbe_Huss; sa:
Inte direkt oväntat att ni skulle svara så här,
Det visste man ju! Men herre gud förlåt då!
Vad farligt då!

Behöver ju inte svara ,varför läser ni det då????

/ sebbe

Vad menar du? Du verkar inte själv veta vad du skriver eller varför, var finns logiken?

Kan du inte bara förklara vad du är ute efter?
Varför startar du dessa trådar och vilka svar vill du ha?
 
Men tror du att samma gäng människor kommer att ge dig andra svar denna gång än de givit dig flera gånger förut?

Om svaren du fått inte är vad du önskade så kommer de knappast att ändras för att du ignorerar dem och startar en ny tråd med samma innehåll.

mvh Christian
 
sebbe_Huss; sa:
Inte direkt oväntat att ni skulle svara så här,
Det visste man ju! Men herre gud förlåt då!
Vad farligt då!

Behöver ju inte svara ,varför läser ni det då????

/ sebbe

Jag har förstått att killen var en stor förebild för dig och att kanske de grunder du står på rubbades lite när han dog och att det har ryktats om fusk.

Killen var en "vanlig" människa. Inget mer. Huruvida han fuskade kommer nog aldrig komma fram. Det skulle väl krävas att Renata gick ut med något sånt.

Mitt råd är att gå vidare. Gör en tur till Everest själv eller nåt. :)

Några mer tydliga svar lär du inte få. Kroppen lär väl ändå räknas som våran störste nutida Äventyrare men det finns även ett jäng till.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.