Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sällsynta djur
- Trådstartare rullbo
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
rullbo; sa:Finns det någon som sett något ovanligt eller sällsynt djur?
en förrymd skorpion för drygt tio år sedan... blir förbannad på de som tar in livsfarliga djur i Sverige.
Men det var ett spännande möte!!
Kackerlacka
På en ö i skärgården utanför Göteborg stötte vi för några år sedan på en kackerlackskoloni. Inte så ovanligt kanske men just då och där var det oväntat! Trodde detta lilla kryp hörde varmare länder till eller åtminstone trivdes bäst i restaurangkök
Efter konsultation av en biologvän fick vi redan på att det "kunde" röra sig om skogskackerlacka. Fortfarande märkligt vad de då gjorde på en kal ö...
Till saken hör att vi uppfattade detta små springare till mellan 2,5 och 3 cm vilket jag får dåligt att stämma med:
http://www.nrm.se/jourhavande_biolog/sida51-b1.html
Men det kan ju tänkas att de vi såg var muterade jättar... ?
[Ändrat av Buda 2004-02-05 kl 14:14]
På en ö i skärgården utanför Göteborg stötte vi för några år sedan på en kackerlackskoloni. Inte så ovanligt kanske men just då och där var det oväntat! Trodde detta lilla kryp hörde varmare länder till eller åtminstone trivdes bäst i restaurangkök
Efter konsultation av en biologvän fick vi redan på att det "kunde" röra sig om skogskackerlacka. Fortfarande märkligt vad de då gjorde på en kal ö...
Till saken hör att vi uppfattade detta små springare till mellan 2,5 och 3 cm vilket jag får dåligt att stämma med:
http://www.nrm.se/jourhavande_biolog/sida51-b1.html
Men det kan ju tänkas att de vi såg var muterade jättar... ?
[Ändrat av Buda 2004-02-05 kl 14:14]
Kanske det ja, frågan är bara hur man "dumpar" kackelackor
Det var ett antal och de sprang lite fram och tillbaka och gömde sig sedan i en skreva full med tång.
Detta var strax efter solens nedgång och vi tror att vi lockade fram dem genom att ha dukat upp den sedvanliga grillbuffén rakt på klippan (ost, smör, kött och annat) Vi åt under tystnad den kvällen
Detta var strax efter solens nedgång och vi tror att vi lockade fram dem genom att ha dukat upp den sedvanliga grillbuffén rakt på klippan (ost, smör, kött och annat) Vi åt under tystnad den kvällen
Kängururåtta Stockholm, Segeltorp (Ekbacke)
Husky-tiken tog ihjäl en Kängururåtta (Gerbil) i Stockholm hos morsan i Segeltorp då..(Råttus Studsus).
Undulat (gul) Stockholm.
Grå parakit Drottningsholms slottspark.
... sen en massa annat jox.. som jag glömt.
3-bent REN, är en påkörd ren.. av tåg eller bilar.
Bakbenen som gått av kan läkas.
Frambensbrott, är hemskare..långsam svält. Även om det halvläker så är den dödens fram till vintern. kan inte gräva i snön då
Folk skjuter också med hagel på renar. Påträffats i Bergfors, där en fan också skjuter sönder stugägares externa saker och nu i höst slog sönder rutorna.. Avundsjukt svin som trakasserar, för att han inte fick köpa stugan.. Finns massor av dårar..
Den påskjutna ena renen, blev sen tagen av ett lodjur..
Husky-tiken tog ihjäl en Kängururåtta (Gerbil) i Stockholm hos morsan i Segeltorp då..(Råttus Studsus).
Undulat (gul) Stockholm.
Grå parakit Drottningsholms slottspark.
... sen en massa annat jox.. som jag glömt.
3-bent REN, är en påkörd ren.. av tåg eller bilar.
Bakbenen som gått av kan läkas.
Frambensbrott, är hemskare..långsam svält. Även om det halvläker så är den dödens fram till vintern. kan inte gräva i snön då
Folk skjuter också med hagel på renar. Påträffats i Bergfors, där en fan också skjuter sönder stugägares externa saker och nu i höst slog sönder rutorna.. Avundsjukt svin som trakasserar, för att han inte fick köpa stugan.. Finns massor av dårar..
Den påskjutna ena renen, blev sen tagen av ett lodjur..
Hundar i träden
Jag kom ut en gång i en glänta och stannande häpen för där satt en hund i ett nerböjt träd. Helt plötsligt fick hunden syn på tog ett jättesprång och försvann in i skogen med sin lurviga svans efter sig.
Nä, någon hund var det inte - och inte någon varg heller - det var lo men det förstod jag först när det var sent....
Jag kom ut en gång i en glänta och stannande häpen för där satt en hund i ett nerböjt träd. Helt plötsligt fick hunden syn på tog ett jättesprång och försvann in i skogen med sin lurviga svans efter sig.
Nä, någon hund var det inte - och inte någon varg heller - det var lo men det förstod jag först när det var sent....
Liknande trådar
- Svar
- 4
- Visningar
- 786
- Svar
- 0
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar