Sällskap för vandring i augusti!

Hej!

Jag är en 24-årig Uppsalabo som söker efter vandringssällskap för tur mellan Abisko-Nikkaluokta (eller liknande?) v. 32 eller 33 i sommar.

Jag är tyvärr nybörjare och har inte gått längre turer innan, men har länge velat prova. Ingen av mina kära vänner delar detta intresse så därför hoppas jag hitta någon annan likasinnad! Är du erfaren och hade stått ut med en gröngöling, eller nybörjare och vill upptäcka ny mark tillsammans? Hör gärna av dig :)

Hej Angeliica,

Om du inte får något napp på Utsidan så föreslår jag att du kollar in aktiviteterna som Svenska Turistföreningen och Friluftsfrämjandet anordnar. Jag har iof sig inte deltagit i några av deras vandringar men i flera gruppvandringar nere i Europa och det har alltid varit väldigt trevligt, även för en "ensamvarg" som jag :), och en del kommersiella vandringsarrangörer har vandringar i svenska fjällen.
Gruppvandringar kan definitivt vara väl så kul som vandring med en (enstaka) okänd.

Hoppas du lyckas ordna något och att vandringskamraten/vandringsarrangemanget är OK, för vandring i svenska fjällen, skogen och i sydligare berg, land och kuster är definitivt något som ger många olika och fina upplevelser!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej!

Jag är en 30-årig uppsalabo som ska fjällvandra v 33+34 i sommar och också funderar på Abisko-Nikkaluokta. Jag har jobbat som topptursguide och friluftsguide utomlands i många säsonger + går första delen av utbildningen för att bli certifierad fjällguide i svenska fjäll i början av sommaren så är nog ett tryggt sällskap på tur om du inte är så fjällvan! :)

Jag har dock inte bestämt mig helt säkert än om jag vill gå ensam (med hunden) eller med sällskap, men håller gärna kontakten!

Om du vill träna/gå in grejer (skor, ryggsäck) så går jag några gånger i veckan här o var i uppsala med full packning :) Kan ju vara bra att se om man funkar ihop inför en eventuell vandring också!

Hej Angeliica,

Jag planerar själv med en vän att vandra under vecka 33/34 antingen i Abiskofjällen eller jämtland. Om du har lust och så får du gärna hänga på, men det kan ju vara trevligt att träffa någon gång innan och se om vi trivs i varandras sällskap. Även jag är Uppsalabo, 25 år och har gjort ett antal turer i fjäll.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips