Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sälja SJ-biljetter till Ritsem i 2:a hand?
- Trådstartare mks
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Biljetten är nog personlig. Med SJ och med de flesta andra reseföretag bl. a flyg..
Jag noterade när jag bokade att jag inte fick uppge resenärernas namn. Nog för att mitt namn finns som beställare/betalare men SJ kan omöjligen veta vad mitt sällskap heter. Den faktiska biljetten ska hämtas ut i en automat, jag misstänker att man får knappa in sitt namn där.
Ingen fara, det är biljettnummer som knappas in.
Ev.identitetskontroller görs på tåget av konduktören. Då ska namnet på biljetten stämma med uppvisad legitimation.
//J
Biljett
Om du har en biljett som du fått av en annan ! Får du inte åka då ?
Ev.identitetskontroller görs på tåget av konduktören. Då ska namnet på biljetten stämma med uppvisad legitimation.
//J
Ingen fara, det är biljettnummer som knappas in.
Jag menade att om det ska stå ett namn på biljetten så måste man rimligen knappa in det i automaten när man hämtar ut biljetten eftersom jag inte uppgett resenärernas namn i samband med bokningen.
Å andra sidan kan jag inte minnas att jag någonsin ombetts legitimera mig vid biljettkontroll på ett SJ-tåg.
Enligt SJ: s bestämmelser är biljetter numera personliga. Dvs det namn som står på biljetten ska stämma med det namn som biljettens innehavare har.
//J
Jag menade att om det ska stå ett namn på biljetten så måste man rimligen knappa in det i automaten när man hämtar ut biljetten eftersom jag inte uppgett resenärernas namn i samband med bokningen.
Å andra sidan kan jag inte minnas att jag någonsin ombetts legitimera mig vid biljettkontroll på ett SJ-tåg.
Sist jag bokade för två fick jag uppge både mitt eget namn och min medresenärs namn...
//J
När jag bokade för mig och farsan till Katterjåkk förra veckan så var jag tvungen att skriva in bådas namn, och så har jag alltid varit tvungen att göra. Kanske inte är så vid stora sällskap.
Brukar få legitimera mig rätt ofta på SJ, men det är nog mest för att jag åker som student.
Brukar få legitimera mig rätt ofta på SJ, men det är nog mest för att jag åker som student.
När jag bokade för mig och farsan till Katterjåkk förra veckan så var jag tvungen att skriva in bådas namn, och så har jag alltid varit tvungen att göra. Kanske inte är så vid stora sällskap.
Kan bekräfta att det är samma sak som gäller om man är fem i sällskapet. Skulle bli förvånad om det var annorlunda beroende på hur många som bokar. Står inget om det i SJ: s bestämmelser i alla fall...
//J
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg