Så vill rovdjursföreningen inskränka jakten i Sverige :(

Dom har förmodligen sökt och fått dispens/tillstånd.

Just Örnen kan behöva lite hjälp i bland, annars har naturen fixat det så rovdjur får mera mat under svåra vintrar då fler andra djur dukar under.

Lite omvända värden med andra ord.

Ja, det måste vara något sådant el. om dom får rapporter från polisen om var det finns trafikskadat vilt. `Å andra sidan så är det markägaren på just den aktuella sträckan som har rätt till trafikdödat vilt som älg o rådjur om det är något kvar av det. Hur det är med kron o dov som blir trafikdödat vet jag inte.
 
Inte är vi ens lika inför lagen......jag åker fast te.x för grovt rattfylleri och blir dömd till fängelse. Kalle gör samma sak utan påföljd och egentligen kan han göra vad han vill utan påföljd för det går inte och åtala Kalle enligt svensk lag.
 
Ja, det måste vara något sådant el. om dom får rapporter från polisen om var det finns trafikskadat vilt. `Å andra sidan så är det markägaren på just den aktuella sträckan som har rätt till trafikdödat vilt som älg o rådjur om det är något kvar av det. Hur det är med kron o dov som blir trafikdödat vet jag inte.

Det krävs numera inget tillstånd för att lägga ut trafikdödat vilt så länge det görs inom kommungränsen. Det räcker med att anmäla till länsstyrelsen. Vi får hålla oss inom vissa datum, dock.

Polisen rapporterar inget till oss. Däremot har vi ett gott samarbete med eftersöksjägare och eftersöksansvariga i vårt närområde. De ringer oss, vi hämtar. Dessutom har vi 7-8 frysboxar vilket gör det möjligt att ta emot även under perioden vi inte matar.

Fotogömsle gör att man kan få fina möjligheter till närstudier. :)
_Y6A9840.jpg
 
Det krävs numera inget tillstånd för att lägga ut trafikdödat vilt så länge det görs inom kommungränsen. Det räcker med att anmäla till länsstyrelsen. Vi får hålla oss inom vissa datum, dock.

Polisen rapporterar inget till oss. Däremot har vi ett gott samarbete med eftersöksjägare och eftersöksansvariga i vårt närområde. De ringer oss, vi hämtar. Dessutom har vi 7-8 frysboxar vilket gör det möjligt att ta emot även under perioden vi inte matar.

Fotogömsle gör att man kan få fina möjligheter till närstudier. :)

Tack för infon!:)
Det var en fint foto på örnen!:)

När jag bodde i Aneby o hade stugan norr om den så brukade jaga vara och fiska i en källsjö och där fanns det ett fiskgjusar som häckade. Det var mäktigt att få se dom ligga och segla och sedan helt plötsligt störtdyka och greppa fisken och flyga iväg till boet.:)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stordrulen Så blir vinterns Vargjakt. Jakt 15
KLAGER Varför har jägare så kassa ryggsäckar? Jakt 32
jabe05 Fällkniven F1, ska det vara så??? Jakt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.