Första gången jag ser ett gaskök som borde fungera bra....grattis såg ! bra jobbat !
ska prova att köra på ful efekt när det blir lite varmare och se om vindskyddet blir rött
Första gången jag ser ett gaskök som borde fungera bra....grattis såg ! bra jobbat !
ska prova att köra på ful efekt när det blir lite varmare och se om vindskyddet blir rött
Det ser ut att kunna fungera!
I mina ögon påminner det om ett Trangiakök med gasbrännare. En konstruktion som ju är stabil och ger bra vindskydd, men som kanske inte är den allra lättaste.
Lycka till!
Nu var det ju inte undertecknad som hade byggt det aktuella köket;-) Jag kan dock påstå att det kan/är trevligt att använda egen-konstruerad utrustning i friluftslivet. Kan man dessutom lyckas göra en konstruktion lättare än en redan befintlig variant så har man ju vunnit en lättare packning!Varför bygga ett eget när det som ovan sägs redan finns ett bra alternativ. Jag hade varit försiktig med att bygga in en gasbrännare för mycket. Trangian kan tyckas väga mycket, men är väl värd sin vikt om man tar bort det som man inte behöver som t.ex. stekpanna (Aluminiumpajform iställe, eller en kastrull om det räcker.