Rymligare skaljacka i längre modell

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Fast den ser inte ut att vara särskilt lång?
Jag har gett upp membranskal och kör vanligt skal och separat regnjacka men eftersom jag lever på hoppet hade den varit intressant med en vettig längd.
Min går ned helt över baken. De anger måtten så det går att jämföra med eget plagg för rätt storlek. Valde en större strl än normalt för att kunna dra den över allt annat på raster i kyligare och våtare väder.

//J

Nu skrev du ju att du ville ha membran, men postar ändå denna - ifall du ändrar dig. ;)
Finns i fler färger. Har kikat en del på Garphyttans olika jackor, just därför att de verkar rymliga och lite längre. Jag vill inte heller frysa om rumpan och så gillar jag när man kan variera hur mycket man har under. Då får det inte vara för slimmat.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips