Rymligare skaljacka i längre modell

Fast den ser inte ut att vara särskilt lång?
Jag har gett upp membranskal och kör vanligt skal och separat regnjacka men eftersom jag lever på hoppet hade den varit intressant med en vettig längd.
Min går ned helt över baken. De anger måtten så det går att jämföra med eget plagg för rätt storlek. Valde en större strl än normalt för att kunna dra den över allt annat på raster i kyligare och våtare väder.

//J

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Nu skrev du ju att du ville ha membran, men postar ändå denna - ifall du ändrar dig. ;)
Finns i fler färger. Har kikat en del på Garphyttans olika jackor, just därför att de verkar rymliga och lite längre. Jag vill inte heller frysa om rumpan och så gillar jag när man kan variera hur mycket man har under. Då får det inte vara för slimmat.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips