Jag har provat 5 cm bred resår (köpt per meter) och satt dit bältesspännen. Det behövs 2-3 lager resår men sedan har man ett bälte som sitter bra utan att ta i höftbältet eller skava. Det finns många tänkbara lösningar, det gäller bara för TS att testa sig fram till "sin" lösning!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ryggsäck på, byxorna trillar av....
- Trådstartare Leonin
- Start datum
Franskt byxsnitt och höftbälte är inte kompertibla. Då kasar byxorna ner.
Hängslen på!
Hängslen på!
Alla friluftsbyxor bör gå över midjan och vara högre vid ryggen samt bäras med hängslen.
Har samma problem, förmodligen har man för liten röv. När byxorna blir blöta av svett expanderar dom och hasar ner. Bälten gav bara skav med höftbältet. Jag gick runt med häng på mina keb-byxor, det tog ändå stopp så tappade dom inte helt.
Nu har jag ett par Aclima med "inbyggd" åtspänning i midjan, och dom sitter där dom ska.
Nu har jag ett par Aclima med "inbyggd" åtspänning i midjan, och dom sitter där dom ska.
Jag har fyllt 50 nu, då är det ok att ha hängslen. Jag kör med Snigel designs. Mycket sköna. Och smart med fäste på sidan. Har tagit bort den del av kardborren dock som var överdrivet lång för mina behov.
www.tacticalstore.se
Tacticalstore | Actionsport, äventyr & utrustning
Sveriges bästa sortiment för actionsport, militär utrustning och aktivt friluftsliv.
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Dt här kanske låter konstigt, men har ni provat byxor tillverkade för tjejer? Kanske är det passformen som behöver ändras? Jag har bara friluftsbyxor tillverkade för killar...annars fixar jag inte midjebältet på ryggsäcken. Inte för att byxorna åker ner utan för att det skaver och klämmer.
Kör med hängslen OCH livrem (ala Gunnar Sträng) då kan jag variera lite. På sommaren kan jag släppa rätt ordentligt på livremmen och det ventilerar bättre - förutom att bara köra med öppen gylf för ventilation - inte att rekomendera dock om det är mycket mygg! 
Liknande trådar
Dela: