Ryggsäck för fågeljakt?

det beror väl på.. ska det vara praktiskt, snyggt eller kanske bara snygg som den här rackaren för 3500:-

396-0801.jpg

Det beror väl lite på hur du tänkt använda din ryggsäck, skall den bara vara till jakt eller kanske fiske och klättring oxå.. Vad söker du för egenskaper på din ryggsäck?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Beror väl lite på vilken fågeljakt.

Vilken ryggsäck som kan passa beror väl på vad för jakt vi pratar om, ripjakt på fjället eller skogsfågel eller kanske sjöfågel. Nog tjatat om det.

Vet att Norröna har ett antal säckar som kanske kan passa. Sedan har väl Härrakilla (osäker på stavningen..) precis kommit med ryggsäckar.

Själv använder jag en gammal Haglövs Järven till skogsfågeljakt, höst såväl som vinter. Medan jag på ripjakt då man går längre och bär med sig lite mer utrustning föredrar en gammal vandrarsäck av namnlös modell.

Vet inte om mitt förvirrade svar var till någon hjälp. Försöker nog bara säga att det finns ett stort antal modeller och märken på marknaden beroende på vad man har för behov.

Lycka til med valet, och skitjakt på dig
/Daniel

Tillverkad för svenska marknaden.

Hej igen.
Tyvärr finns inte Ripa säcken med varken i Vaude katalogen eller på hemsidan. Detta för att Ripa är tillverkad för svenska marknaden och ligger utanför Vaude produktsortiment. Men om du är intresserad kan jag gå vidare och ta fram en bild till dig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips