Ryggsäck för fågeljakt?

det beror väl på.. ska det vara praktiskt, snyggt eller kanske bara snygg som den här rackaren för 3500:-

396-0801.jpg

Det beror väl lite på hur du tänkt använda din ryggsäck, skall den bara vara till jakt eller kanske fiske och klättring oxå.. Vad söker du för egenskaper på din ryggsäck?

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Beror väl lite på vilken fågeljakt.

Vilken ryggsäck som kan passa beror väl på vad för jakt vi pratar om, ripjakt på fjället eller skogsfågel eller kanske sjöfågel. Nog tjatat om det.

Vet att Norröna har ett antal säckar som kanske kan passa. Sedan har väl Härrakilla (osäker på stavningen..) precis kommit med ryggsäckar.

Själv använder jag en gammal Haglövs Järven till skogsfågeljakt, höst såväl som vinter. Medan jag på ripjakt då man går längre och bär med sig lite mer utrustning föredrar en gammal vandrarsäck av namnlös modell.

Vet inte om mitt förvirrade svar var till någon hjälp. Försöker nog bara säga att det finns ett stort antal modeller och märken på marknaden beroende på vad man har för behov.

Lycka til med valet, och skitjakt på dig
/Daniel

Tillverkad för svenska marknaden.

Hej igen.
Tyvärr finns inte Ripa säcken med varken i Vaude katalogen eller på hemsidan. Detta för att Ripa är tillverkad för svenska marknaden och ligger utanför Vaude produktsortiment. Men om du är intresserad kan jag gå vidare och ta fram en bild till dig.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.