Ryggsäck för dagstur och jobbresa, funka som kabinväska

Jag är svag för Osprey Talon 33 (och även Tempest 30, dammodellen), de övriga du nämner har jag jag ingen förstahandskunskap om. Men dessa Ospreyer har varit med i flera år, de är relativt lätta och har en hel del smarta fack, kompressionsremmar om man har väldigt lite med sig nån gång. Komplettera med separat regnskydd så är du förberedd på vädret, finemang!

Svår kombination

Jag har en Slicks som är en bra kompromiss, för mig räcker den för en veckas USA resa, med en kostym men rätt komprimerat på resten.

Går att få bort ryggsäcksremmar, bra fickor för kostym/skjortor, inbyggt regnskydd!

Funkar skapligt som extra säck om du skal vandra en kortare bit men det ör ju inger du tar med ett tält i direkt.

https://slicks.com/eur_en/packs.html

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag reser en hel del i jobbet och håller med Smux att kombon dagsturs-säck och kabinväska för jobb (med skjorta o kavaj) är väldigt svår. Jag har letat länge men gett upp, kör med kabinväska som lätt rullas på hjul för jobbresor och en Osprey 38L för dagsturer i naturen.

Arcteryxen som länkades såg dock trevlig ut.

En trevlig reseryggsäck, med betoning på resa och kortare tid på ryggen. Bärsystemet och funktionerna ligger inte i nivå med en tursäck, och ventilationen i ryggen är obefintlig. Laptop facket är också lite sämre placerat, bör vara närmast ryggen för bra bärbalans och skydd.
Instämmer i tidigare inlägg att Osprey Talon (eller Tempest som dammodellen av Talon heter) är trevliga tursäckar. Dock inga, bra reseryggsäckar I jobbet pga för få fack samt inget laptop fack.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips