ryggsäck abisko-nikkaloukta

Hej. Jag ska gå mellan abisko och nikkaloukta och bo i stugor. Jag har en 35 liters ryggsäck eller kan låna en 60 liters. Borde väl räcka med 35-liters ryggsäcken? Har ju inget tält eller sovsäck att bära på.
Nån som har nån länk till en bra packlista för stugvandring.
Tack på förhand😊.

Det beror ju helt på vad du ska ha med dig för utrustning och hur du tänkt lösa provianteringen =)
Frågar du mig så ska det inte vara några problem med 35L säck för en stugtur.

Skriv en packlista och återkom, så får du säkert lite vidare tips på den.

Hänger som sagt helt på vad du skall bära med dig och årstid (behov av värma kläder mm). Planera inte att du alltid kan proviantera i de STF stugor som har butik då det speciellt mot slutet av säsongen kan vara utplockat i hyllorna.
En ryggsäck i storlek 45-50 liter är lite mer flexibel för en sådan tur och tillåter även en mindre sovsäck vid behov. 35 liter kan funka men då tvingas du nog planera din packning effektivt mht speciellt proviant och kök (alt termos/mattermos om du vill ha varm mat och dryck under dagen).

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips