Ryggsäck 30-35 L

Hej!

Jag har tidigare haft en Haglöfs ShoSho, 30 l tror jag det var. Den höll i 10 år men nu har den gjort sitt.
Jag söker efter en ryggsäck i den stoleken att använda som daglig ryggsäck. Träningskläder ska rymmas, ska kunna ha den när jag handlar och sen även när jag går dagsturer i skog och mark.

Är det någon här som har något bra förslag?

Sedis

Hej!

Jag har tidigare haft en Haglöfs ShoSho, 30 l tror jag det var. Den höll i 10 år men nu har den gjort sitt.
Jag söker efter en ryggsäck i den stoleken att använda som daglig ryggsäck. Träningskläder ska rymmas, ska kunna ha den när jag handlar och sen även när jag går dagsturer i skog och mark.

Sedis

Jag är mycket förtjust i min Klättermusen Ratatosk.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
OMM 32 liters. Sitter otroligt bra på mig som är 195 lång, den är lätt och smidig. Har själv just inhandlat en och gillar den. Tänkt att funka som UL-säck för vandring och löpning, och någon gång till jobbet med träningskläder. Tror inte rikigt att den är tillräckligt robust för laptop. Möjligt att den pallar men jag är lite försiktig med det. Strippad väger säcken 550 gram, enligt min våg (630 gr enligt tillverkan?) Min gamla Samsonite, jobbsäck, väger 2 kg... det gör lite skillnad.

OMM 32 liters. Sitter otroligt bra på mig som är 195 lång, den är lätt och smidig. Har själv just inhandlat en och gillar den. Tänkt att funka som UL-säck för vandring och löpning, och någon gång till jobbet med träningskläder.
Jag har använt ovan nämnda (fast KimmLite) i över ett år och tycker inte att den passar till just det här ändamålet. Den är alldeles för sladdrig och kräver i princip att man packar den full varenda gång, och då gärna med något hyfsat mjukt. Annars hamnar allt i en klump i botten och säcken blir obekväm.

Satsa hellre på något styvare, jag har t ex en Macpac Willis som rymmer det jag behöver varje dag. Håller formen oavsett vad jag packar och väger ca 900 gram. Fast den finns bara i max 22 liter, tror jag.
Willis22.jpg

Haglöfs Shosho 3000 - varför ändra på ett vinnande koncept? ;)

En enkel toppmatad säck med remmar, tål att bära en billybokhylla (44,5 kg!) i, jag har testat och inga blixtlås som kan rämna. Nackdelen är att man får dras med den i minst 10 år till, eftersom dom är så svåra att slita ut.

Senast ändrad:
Tackar för tipsen!
Ska titta runt lite och se hur säckarna ser ut och fungerar.
Sarvi: Skulle ju vara skoj med något annat som jag kan ha i 10 år framåt:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips