Rutter i Garmin 60CSx

Jag skapar rutter i MapSource och för över dem till min Garmin 60CSx. När jag jag ska följa rutten i gps:en störs jag av att en massa etiketter/texter döljer spåret och terrängen. Etiketterna - som anger konturlinje, cykel/parkväg etc - kommer mycket tätt när jag har korta ben i rutten. Någon som vet hur jag kopplar bort etiketterna/texterna?

I kart

fönstret kan du ändra hur mycket information som skall visas och om det skall vara stora eller mindre symboler och eller text. Om det inte räcker kan du förmodligen fixa detta med typfiler men det behärskar jag inte. Är det Fri Pro du har?

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för svaret. Ja det är Fri Pro. Jag ska försöka pröva mig fram genom att koppla ifrån eller minska detaljvisning.

Nyckeln är att typa om kartan. Dvs definiera om hur olika objekt skall visas. Mina typfiler, som är bäst på olika vägfordon som MC/ATV/Cykel, hittar du på http://resmark.se/gps/hmrtyp.zip .

Googlar du så kan du hitta typfier optimerade för annan användning. T ex fjällvandring eller jakt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips