Roliga sätt att slappna av

Hej! Jag söker efter nya idéer för att koppla av online på kvällen. Ibland känns det svårt att hitta något som både är kul och lugnande. Har ni några tips på aktiviteter som verkligen hjälper er att slappna av?

Aktuellt

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken – vi tävlar ...

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en drygt 400 sidor tjock ...

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Så här på vintern, skaffa fågelbord, mata vildfåglarna och sitt innanför fönstret och titta på dem när de äter.

Eller vildmarksTV : Tänd en brasa på någon bra plats, drick något varmt och gott och bara titta på elden.

/Patrik

Kan tipsa om Youtube-kontot Fleming Yachts. Han som berättar har en otroligt rogivande röst. Naturfilmer från deras båtturer längs tex Kanadas västkust och Norge.
Fin natur, bra foto, bra berättarröst.
Sortera på Populära videor.

Fast det är väl inga onlineverksamheter?
Jag tolkade det som koppla av genom att inte vara online, men jag kan ha tolkat fel.

I så fall kan man ju titta på en bras-film - finns som "bakgrundfilm" i min tv-box. men jag föredrar vår kakelugn med glasruta, den värmer bättre.

Det finns ju stora älgvandringen som slowTV via SVT play som alterntiv till fågelbordet.

/Patrik

Tango: Ser hur du läste trådstarten. Och jag brukar skämta med en stor dos allvar: Kl 10 på kvällen borde kungen stå vid en stor elektrisk brytare. Den stänger av internet. Och säga några kloka ord vid dagens slut. Därefter vrider han om den stora brytaren.

Till ämnet: Om man vill ha intellektuell stimulans: Läsa i något forum på Flashback. Eller läsa den engelskspråkiga Wikipediaartikeln om Fermis Paradox, avdelningen med försök till förklaringar. Men då kan det bli svårt att sova när man funderar på vilken förklaring man lutar åt. Där ute. I världsrymden.

Om man inte vill ha intellektuell stimulans: Jag stötte på något som verkar rogivande men inte har utforskat: Autism Calming Music på Youtube. Påminner om Tangos föreslagna brasa/bras-film, men med betydligt mer invecklade visuella effekter. Den jag såg hette Tunnel, men det verkar finnas massor. Uppfyller kanske inte trådstartens kriterium ”kul”.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips