Röstnavigering med lapptop

Hej Mats !

Nej jag har inte testat Navigon :-(

Vore kul om det funnits på svenska och vore lättanvänt för man vill ju inte sitta och krångla när man är ute och kör.

mvh olsson826

Hej Jonas !

Glömde säga nej inga fördröjningar i positioneringen.

Förvisso så körde "pilen" en bit utanför vägen i 3d vy men då var det ganska mycket "inzoomat" och kanske var det bara en tillfällighet.

mvh olsson826

Glöm inte....

... Viamichelin Mapsonic. Mycket bra totalt sett, kan navigera med röst och samma gränssnitt både på pc och PDA på svenska. Tydliga menyer. En klar 2:a efter Tomtom (ver.3).

Jag provade Viamichelin pâ en laptop.
I en korsning sade rösten "sväng höger" men pilen pekade vänster.
Sedan fick det vara, kör hellre Nroute o Cityselect, fick ju ändâ kartan till Questen.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips