Kul att en det av er börjat fundera på det här med torrdräkt och även börjat testa detta eminenta plagg. Jag började ju paddla i min dykartorris och det var svettigt men inte på något sätt hopplöst. Sen köpte jag ju min nuvarande, en GUL 4-laminatsdräkt och den använder jag nu och trivs fint i. Lite svettig blir man ju men inte värre än att man ventilerar bort det lilla som bildats vid fikastoppet. Den hinner hyfsat med att ventilera ut nästan all ånga.
En liten anekdot angående torris men ingen flytväst:
Jag har ju jobbat en del som dykare och på ett ställe skulle det komma en stor fraktbåt samma dag som vi demonterat 2 sjömärken som skulle bytas ut. trångt som f**n var det i farleden också. Vad göra? Jo, upp till tygaffären efter ett par meter neongrönt tyg som vi häftade på styrhytten på arbetsbåten och så var det "sjömärket" fixat. Det var bara den andra sidan av farleden kvar att märka ut, tiden var knapp och det var snudd på kris. Jag kröp ner i torrisen som var knallröd, högg ett ankare med tamp i näven, simmade över sundet, fyllde torrisen med luft och släppte ankaret där det gamla ankaret låg. Ankartampen hade jag om benet.
Där stod jag i vattnet som ett annat jäkla sjömärke och guppade i vågorna och vinkade till fraktbåten som passerade. Jag trodde skepparen skulle dö av chocken. *ASG*
Så kan det gå till när det är kris. Jag fick fö. ett diplom av sjöfartsverket som jourhavande boj.