Riktigt varma vantar

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag har slaktat en gammal urvuxen fiberpälströja och klippt av ärmarna och gjort väst av den. Av ärmarna sydde jag tumvantar som jag vänder med fiberpälsen inåt. Det känns väldigt varma och sköna, jag använder dem som foder i ett par tumhandskar som hade löstagbart foder (med det tillhörande fodret var ganska tunnt).

Tack för alla svaren. De från RAB verkar ju bra, men lär inte gå att hitta här (är väl bara NorthStar som säljer RAB i Sverige?). Ska prova de få som går att hitta i butik så får vi se sen. Om någon annan har använt syntetfodrade (typ Primaloft) eller dun vantar och ännu inte gett sig till känna så är det hög tid att göra det. Främst gällande hur de klarar längre tid ute och då fukt.
Tack än en gång.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips