Resa två som singel

Hej.

Ny här .. sitter nu uppe i Abisko och har en fantastik vecka i vandringsleden som singel. Helt fantastiskt med naturen och människorna.
 

Bilagor

  • IMG_6176.jpeg
    IMG_6176.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 369
  • IMG_6174.jpeg
    IMG_6174.jpeg
    3 MB · Visningar: 297
  • IMG_6124.jpeg
    IMG_6124.jpeg
    5 MB · Visningar: 357
  • IMG_6109.jpeg
    IMG_6109.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 351
  • IMG_6084.jpeg
    IMG_6084.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 342
  • IMG_6002.jpeg
    IMG_6002.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 295
  • IMG_5964.jpeg
    IMG_5964.jpeg
    2.3 MB · Visningar: 352
  • IMG_5967.jpeg
    IMG_5967.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 354
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Vandra själv är helt överlägset.

- Man vaknar, tar rast, vilar när man själv vill och man knatar hur långt eller kort man vill.

- Ingen man kan beklaga sig för eller klaga på (rätt eller orätt) och tvärtom; ingen som klagar eller beklagar sig.

- Om man gör dåliga vägval eller eller väljer en mindre optimal lägerplats är det bara att svälja. Man har valt det själv.

- Sedan det viktigaste av allt. Det är tyst när man vandrar själv :)


Och några visdomsord från gubbarnas gubbe:

 
Hiking itself is completely superior.

- You wake up, take a break, rest when you want and you can ride as long or as short as you want.

- No man can complain about or complain about (right or wrong) and vice versa; no one complaining or complaining.

- If you make bad road choices or choose a less than optimal camp site, you just have to swallow. You have chosen it yourself.

- Then the most important of all. It is quiet when you hike alone:)
I agree. I usually go on trips alone.
But I have observed that on may forums and articles you will read that you should never hike alone because it is dangerous.
I find it sad how much some people give up because they have been told to be afraid of everything.
 
Det ser fint ut :)
Håller med andra om att ensamvandring är underbart!
Förra sommaren vandrade jag 10v. Det dröjde till v7 innan jag blev pratsugen. Efter en vecka var jag riktigt trött på det igen :)
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
I agree. I usually go on trips alone.
But I have observed that on may forums and articles you will read that you should never hike alone because it is dangerous.
I find it sad how much some people give up because they have been told to be afraid of everything.

De Norska fjällvettsreglerna är ju en klassiker. De uppdaterades ju för några år sedan och då tog man bort regeln om att inte gå ensam på tur :) Bra gjort Norge!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.