Resa till Alaska!! Någon som har lite förslag vart man kan vända sig?

Tjena!

Jag och mina polare är riktigt sugan på att resa till Alaska. Har kolla runt endel på nätet dock inte hittat något bar alternativ, bara det gamla vanliga. Sedan finns det naturligtvis himla massa på nätet, tänkte bara höra om någon har något att rekommendera, finns ju som sagt mer och mindre seriösa företag där ute som syslar med sådant.
Så om det nu är någon som sitter på lite info om var man kan vända sig för att hitta än lite mer utmaning. Så skulle väldigt mycket uppskatta om du skulle vilja göra ett inlägg på denna tråden.

Mvh
Daniel

Senast ändrad:
Min om än begränsade erfarenhet

är att paket med flyg guider och bra turer är jänkarna riktigt bra på. Betänk att de flesta bara har 14 dagars semester från år två.... Mina två Alaskaturer köptes i paket och föll ut helt underbart. Men mitt råd är var tydliga med vad ni vill och hur.
Att fiska lax och inte ha gevär med sig är inte rekomendabelt där jag var t ex.
Ensam jakt kräver givetvis att man kan ta vara på sig...
Lycka till!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips