Resa mellan Nikka och Kiruna

Jag undrar om det finns några fler alternativ för att ta sig mellan Nikkaloukta och kiruna än buss och taxi. Den enda bussen på söndagen passar tyvärr inte flyget, och taxi får bli en nödlösning med tanke på priset.

Tips mottages tacksamt!
 
Om du känner att du har på tok för mycket pengar så kan du alltid ta helikopter från Nikka till Kiruna... Annars så tror jag att dom två alternativen du nämde är dom enda som finns.

/Jesper
 
Ringer du turistanläggningen i Nikkaluokta kanske de kan förmedla kontakt till en lokalbefolkning med bil. Öh, svarttaxi med andra ord :)

Spara en tusenlapp och telefonnumret till taxi i Kiruna om det går snett när ni väl ska åka.
 
Jag vet inte hur du menar att inte bussen synkar med flyget, men en möjlighet är ju att ta bussen till Kiruna, och sedan tillbringa lite tid i Kiruna - kanske besöka stadshuset som har slöjdutställning eller nåt - och sedan ta en annan buss eller taxi från Kiruna till flyget, vilket är betydligt kortare sträcka.

(Kom då ihåg att göra dig av med ditt bränsle som du haft sånt besvär med att skaffa, innan du ska på flyget.)
 
:)
Hehe, ska bränna allt innan. Kanske kan kränga det till någon vänlig bybo som extra krut till skotern.

Jo, mitt flyg går 14:20 på söndagen och bussen är vid busstationen i Kiruna 13:40, så det blir rätt tight. Enda bussen på söndagen om jag läste rätt.

Tackar för övrigt för tipsen. Svarttaxi kan nog vara en lösning. Marknaden borde vara stor vid den tiden.
[Ändrat av MLind 2004-05-05 kl 00:34]
 
beställ taxi från exempelvis brandstationen å gå av bussen där, då har du 50 min før flyget går. 40min føre på flp helt ok
20min är också ok.
 
Taxi kostnad

600 spänn för taxi kiruna - Nikka kan väl inte ses som en nödlösning. Två man och om räknar bort busskostnaden blir merkostnaden försumbar. Tänk bara på all dyr utrustning du troligtvis investerat i. 300 mer eller mindre är inte mkt att bråka om. Tog taxialternativet förra sommaren eftersom 2-3 tim väntan i Kiruna inte är ett lockande alternativ, om man tar flyget. Mkt bra, hämtning på flygplatsen och 45 min senare stod jag i Nikka. Fick på det sättet en hel dags extra vandring!

Så varför ta svarttaxi????

/Henrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
HUFFEBOY Resa till Kvikkjokk Fjällvandring 50
Nilsson75 Resa två som singel Fjällvandring 6
Andreas123456 Resa till Kungsleden Fjällvandring 5
Mpetts Resa till Ramundberget Fjällvandring 6
nickimark Resa Kiruna-Nikkaluokta 12/6 eller 13/6 Fjällvandring 1
Norrdjup Resa till Sarek med bil Fjällvandring 14
emilobrink Resa Kiruna-Nikkaluokta Fjällvandring 12
Hitochdit Kebnekaise resa. Fjällvandring 0
Matilda3 Råd: Vandring med svagt knä. Tips på bra resa Fjällvandring 7
såg Resa till Jämtlandfjällen från Norra sverige knasig förbindelse Fjällvandring 5
louiseramberg Resa Storulvån - Åre Fjällvandring 1
Benjamin.g Efterlyser tips och råd till vår Islands resa Fjällvandring 6
robintrygg Från Everest till Kebnekaise - en sherpas resa Fjällvandring 5
danielia Resa till/från Saltoluokta - nån som vill följa med? Fjällvandring 0
ECrider Årets resa, Norge- Kebnekaise runt Fjällvandring 3
andrevs Resa till Kvikkjokk! Fjällvandring 4
sajberjohan Resa till fjällen Fjällvandring 4
arthur norge resa Fjällvandring 3
Hur ska jag hitta en resa? Fjällvandring 0
Nyman Galghöppiggen-hur resa dit billigast från v-ås? tips på saker att se Fjällvandring 4
puttev Resa till sarek Fjällvandring 1
mikael.johansson Platån mellan Jågåsjgaskajiegna och Oarjep Oalgásjjiegna Fjällvandring 15
S.Hellman Genväg mellan Storulvån och Gåsen Fjällvandring 11
oskarlin Skillnaden mellan länsstyrelserna i Jämtland och Västerbotten när det kommer till fjällstugor Fjällvandring 4
Sillamackan Tältplats mellan Storulvån och Blåhammaren Fjällvandring 7
Jeremiah Johnson Mellan Bulkas och Tjåggnåristjåhkkå Fjällvandring 2
Lindamariaerika Förlänga tur mellan enafors och ramundberget. Gå via gåsen eller annat? Fjällvandring 7
Alaimo Favorit bergstoppar mellan Nikkaluokta och Alesjaure Fjällvandring 3
labbman Enklaste vägen mellan Saltoluokta och Aktse via Rapadalen Fjällvandring 2
PZON_390 TAXI mellan Funäsdalen och Ramundberget Fjällvandring 5
Coachmike Mysig tältplats mellan Sthlm och Åre Fjällvandring 0
Tobias.H Nyligen hemkomna vandrare mellan Kvikkjokk och Hemavan - hur trafikerat var det? Fjällvandring 3
Davha Buss mellan Hemavan och Ammarnäs Fjällvandring 4
Anders53 Färdväg mellan Kvikkjokk och Saltoloukta? Fjällvandring 5
hedtjarn Genväg mellan Hoiganvággi och Kårsavagge Fjällvandring 12
skogsfia Leden mellan Orusjohka och Kaisepakte Fjällvandring 7
t_andersen Vad mellan Tarraluoppal och Njoatsosvagge? Fjällvandring 5
camlun Dalen mellan Singi och Kebnekaise fjällstation Fjällvandring 42
Norris Hur går Nordkalottleden mellan Hukejaure och Gautelis? Fjällvandring 6
fowwe Bästa vägval mellan Darreluoppalstugorna och Silbbatjåhkkå? Fjällvandring 5
Boxern Vandra fågelvägen mellan Unna Allakas och Tjäktja ? Fjällvandring 6
Ickx Gå mellan Suorva och Saltoluokta - vada? Fjällvandring 7
sofiasahlen Stugor mellan Katterjokk – Abisko? Fjällvandring 5
Ralphandersson 3-4 dagars vandring med barn, mellan boenden, Jämtland/Norge/Dalarna Fjällvandring 4
Jojosurf Snö läget mellan Nikk - Tarfala? Fjällvandring 2
birru Vadbar jåkk mellan Teusajaure och Satihaure? Fjällvandring 3
Drybags Tips på vandring mellan Stockholm och Nordkapp Fjällvandring 0
Tanglan Ravin mellan Singibakti och Vierranvarri Fjällvandring 3
John_T [Film] Vandring mitt mellan lederna i Helags Fjällvandring 3
John_T Går det att vandra mellan Predikstolen och Helagsfjället? Fjällvandring 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.