Rekommendation av tält

Dubbla abisder i tvåmannatält kan ju nästan anses vara standard då det gäller kupoltält (kolla t.ex. Hilleberg).

Hur har du fått för dig att ett kupoltält tål mindre vind än tunneltält? (Då vinden vänder på kalberget kan det var mindre kul i ett tunneltält...)

Ja, på Kupoltält är det ju i princip alltid dubbla absider, dock är det ovanligt på mindre tunneltält. Och du har även rätt i att kupoltält funkar bättre om nu vinden vänder, men ett tunneltält är stabilare i hård vind om den inte vänder... Jag skulle ha utvecklat :p

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Gräver upp tråden

Efter låg aktivitet från mig så gräver jag upp tråden igen.

Jag behöver tips på breda tält!
  • Kupol eller tunnel, spelar ingen roll!
  • 4 säsongers.
  • Pris: Ungefär 5000

Gillar Abisko Lightweight 2 men tycker att det är för smalt ( vill få plats med två Exped Synmat, 65 cm bred)

Tack åter igen på förhand!

har du kollat på Tarptent Scarp 2! Är ett 3 säsongstält som med extrapinnar (extra beställning) klarar lättare lättare vintrar. 2 absider, kan separera på inner och ytter duk för att kunna sova under bar himmel! Sen väger de inte mycket heller. Kostar drygt 2500 kr i USA men kommer nog kosta lite extra om du ska få de skickat!

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.