Reed byxor

Någon som testat dessa och nyfiken fråga har ni underkläder under?

Vad paddlar du för kajak/ surfski? Vad har du för kapell om du paddlar kajak?

Jag skulle personligen välja något luftigare benplagg om jag har bra kapell.

Gillar deras kapell som jag har använt en del på en VKV Måsen offshore.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har flera uppsättningar av dessa, både Aquatherm och Aquatherm Fleece, 3/4 och hel lång. Använder de mest vår och höst, oftast för träningspaddling. Inget under, de blir svettiga och behöver tvättas/sköljas upp efteråt i alla fall. För heldagspaddling väljer jag helst något luftigare, som Thure redan har påpekat.

Jag använder Reeds förböjda shorts.
Använder dem sommartid och tycker den största förselen är att de inte blir våta likt vanliga shorts. Försommar och tidig höst använder jag Reeds fleecefodrade långbyxor, vilka jag också är riktigt nöjd med.

Jag tycker de är bra (utan något under) till surfski när det är kyligt men skulle inte använda till havskajak. Värt att veta är att de är ganska greppiga så jag kör oftast med något glattare plagg utanpå för att få till vettig bålrotation.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips