Real expedition meal billigt - var?

På vintern är det ju ganska skönt att slippa diska. Då återstår inte så jättemånga alternativ, utöver real expedition meal samt wildlife. Har själv inte smakat något av dessa alternativ, men att döma av uttalanden här på utsidan verkar real expedition meal mest uppskattat. Nackdelen med båda är det höga priset. Frågan är då så klart; var handlar man lämpligast dessa påsar med frystorkad mat? xxl.no har ju ganska bra pris, men ska man bara beställa 5-10 påsar verkar det inte meningsfullt. Get out har för 55 kronor påsen, men det är ju inte så där superbilligt direkt...

Så, tips någon?
 
Skall du bara ha 5-10 påsar så kommer frakten att kosta så mycket att det alltid är bättre att köpa i direkt affär.
 
KLAGER; sa:
Skall du bara ha 5-10 påsar så kommer frakten att kosta så mycket att det alltid är bättre att köpa i direkt affär.
Säg att jag hittar dem för 55 styck i Göteborg. 10 påsar=550 kronor. Finns de på internet för 40 kronor styck lämnar det 150 kronor till frakten, vilket inte nödvändigtvis måste kosta mer än 50 kronor. I så fall en hundring sparad. Kanske inte så mycket, men detta är ju bara en första beställning. På sikt lär det bli fler, om jag hittar dem för tillräckligt bra pris. Sen finns det säkert andra som är intresserade av att få tag i real expedition meal billigare än 55-60 kronor/påsen. För egen del är även en hundring här och en hundring där intressant, då jag är student. Så kom gärna med mer konstruktiva tips än så.
 
Köper Du från Norge riskerar Du tullpåslag. Det är så högt att Du lika gärna kan ta med egen butler ut i fält....
 
Lätt val

Såg att Wildlife angavs som ett alternativ. Jag har visserligen bara provat en rätt (past porchino, eller hur det stavas) och det är efter oxragu i rödvinssås (blå band) det klart äckligaste jag ätit. Inte efter en 25mila marsch i högklackade träskor skulle jag äta pasta porchino igen.

Knorr färdiga pastapåsar kostar bara 12-13 spänn, på en tiodagars tur blir det 6-800 spänn billigare än real, lätt jag diskar för det. Borde ju du göra som är student liksom jag :)

Mattias
 
Å allra billigast måste ju vara att torka själv, handla i lite justa "invandrarbutiker" (PKanm: Vad skall man kalla dess egentligen) som har mycket bra saker i torkad form att ta med sig ut i skogen eller helt enkelt släpa tyngre, diska mer eller äta mindre :)
 
Hej!

Tack för era tips.

På våra sommarturer brukar min flickvän och jag torka rätt mycket själva, och sen dryga ut med lite billigare frystorkat. På vintertur känns det dock som att jag vill undvika att diska så långt det är möjligt. Därav mitt intresse för real-maten. Men ni har kanske rätt, jag måste kanske bita i det sura studentäpplet och stå ut med diskandet. Såvida inte det där guldtipset på billig real-mat dyker upp....
 
import av livsmedel....

Lissas; sa:
Köper Du från Norge riskerar Du tullpåslag. Det är så högt att Du lika gärna kan ta med egen butler ut i fält....

Då jag skulle tiill Elbrus kollade jag upp att handla från real direkt men för att få importera mat så måste man vara godkänd av svenska myndigheter. Sportaffärer blir lätt godkända (en formsak) men jag kunde inte som privatperson handla direkt från leverantör pga att jag inte hade tillståndet.

/Patrik
 
JonathanW; sa:
Hej!

Tack för era tips.

På våra sommarturer brukar min flickvän och jag torka rätt mycket själva, och sen dryga ut med lite billigare frystorkat. På vintertur känns det dock som att jag vill undvika att diska så långt det är möjligt. Därav mitt intresse för real-maten. Men ni har kanske rätt, jag måste kanske bita i det sura studentäpplet och stå ut med diskandet. Såvida inte det där guldtipset på billig real-mat dyker upp....

Det finns bara en anledning att man sommarjobbar en sisådär 8 veckor varje sommar. Då slipper man bita i det sura studentäpplet. Är det något extra man vill ha så tar man lite av de surt förvärvade stålarna och handlar och är glad.

Så det kanske är extrajobb du ska leta efter, inte billigare mat?;)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...