Real expedition meal billigt - var?

hanspers; sa:
Det finns bara en anledning att man sommarjobbar en sisådär 8 veckor varje sommar. Då slipper man bita i det sura studentäpplet. Är det något extra man vill ha så tar man lite av de surt förvärvade stålarna och handlar och är glad.

Så det kanske är extrajobb du ska leta efter, inte billigare mat?;)

Sommarjobbar vanligtvis runt 8 veckor, extrajobbar året runt...

Nu är jag dock inte student så länge till, så det går mot ljusare tider för ekonomin.

Verkar fortfarande som att getout.se är billigast på real-mat. Kollade runt här i Gbg, hittade inte billigare än 65 kronor/påsen.
 
Ett litet tips ....

Med Knorrs pastarätter för 12-15 kr/st går det alldeles utmärkt att bara hälla kokande vatten i påsen, försluta och sedan låta stå i 10-15 min. Ingen disk och billig peng men kanske inte de allra bästa maten!
/p-a
 
Re: Ett litet tips ....

asp; sa:
Med Knorrs pastarätter för 12-15 kr/st går det alldeles utmärkt att bara hälla kokande vatten i påsen, försluta och sedan låta stå i 10-15 min. Ingen disk och billig peng men kanske inte de allra bästa maten!
/p-a

BLÄÄÄÄ

Provade det en gång,och jag fick inte ner maten.Smakar och ser ofärdigt ut,tillsammans med konsistensen blir det direkt vedervärdigt.

Men kokar man det så påminner det faktiskt lite som föda.


peter
[Ändrat av ping 2006-02-17 kl 16:15]
 
Re: Re: Ett litet tips ....

ping; sa:
asp; sa:
Med Knorrs pastarätter för 12-15 kr/st går det alldeles utmärkt att bara hälla kokande vatten i påsen, försluta och sedan låta stå i 10-15 min. Ingen disk och billig peng men kanske inte de allra bästa maten!
/p-a

BLÄÄÄÄ

Provade det en gång,och jag fick inte ner maten.Smakar och ser ofärdigt ut,tillsammans med konsistensen blir det direkt vedervärdigt.

Men kokar man det så påminner det faktiskt lite som föda.


peter
[Ändrat av ping 2006-02-17 kl 16:15]

Till och med hunden tvekade inför Knorrs gryta... :(
 
JonathanW; sa:
På vintern är det ju ganska skönt att slippa diska.

Jag tycker det är superlätt att diska vintertid. Då jag äter så skrapar jag bort så mycket som möjligt med skeden. Sen är det bara att låta de sista resterna frysa. Nackdelen med denna metod är att vid nästa mål blir man påmind av förra måltidens smak.
Lyx modellen är att ta lite av "kaffevattnet" och skölja ur talriken. Torka sen rent med lite papper, Klart. Tar max ett par minuter.
 
Peifen; sa:
Jag tycker det är superlätt att diska vintertid. Då jag äter så skrapar jag bort så mycket som möjligt med skeden. Sen är det bara att låta de sista resterna frysa. Nackdelen med denna metod är att vid nästa mål blir man påmind av förra måltidens smak.
Om man nu kallar detta att diska.
Peifen; sa:
Lyx modellen är att ta lite av "kaffevattnet" och skölja ur talriken. Torka sen rent med lite papper, Klart. Tar max ett par minuter.
Det är inte disk av någon tallrik jag vill slippa, utan disk av kokkärl. Äter jag inte ur förpackningen äter jag ur en storkåsa, disken av den är det inga problem med. Att diska kokkärlet är däremot något jag helst vill slippa vintertid.
 
JonathanW; sa:
Det är inte disk av någon tallrik jag vill slippa, utan disk av kokkärl. Äter jag inte ur förpackningen äter jag ur en storkåsa, disken av den är det inga problem med. Att diska kokkärlet är däremot något jag helst vill slippa vintertid.

Brukar köra samma modell där. Värm lite vatten tills det är ljummet. Gnugga kärlet lätt med ex mjuk disktrasa eller ett finger. Torka rent med papper. Klart... men det är klart värm vatten och ät ur påse är lättare.
 
Lyssna på Lasse! :)

Om man inte käkar alltför stygga saker så behöver det inte ens vara belagda kastruller.

/En som önskar att det vore lika lätt att diska på sommaren.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...