Rappande NY kedja

Det jag har gjort idag är att byta hjul bak eftersom lagret var slut i mitt gamla. Handlaren som hjälper mig (nästan varje dag..) hade ett beg. jag kunde låna. Han trodde det kunde vara felet eftersom det glappade så förbannat. Sen har jag äntligen fått i Loctite i vevlager och till vevarna. Vi får väl se.. Ska fundera på synpunkterna om position på veven när det kuggar! Återkommer med rappport!

/Henry
 
Körde en väldigt trevlig (men blöt och hal) tur i Nackareservatet med avslutning upp och ned för backen i Hammarby. Trots alla fixar så fick jag ned kedjan en gång på minsta drevet i en hårdsatsning upp för en häll, samt en mindre kuggning. Däremot upplever jag att det kuggat mindre idag än vad det brukar.

Angående flex.. Nu sitter vevlager och vevar som berget. Däremot flexar ramen en del om man trycker på pedalerna i sida. Gör inte allas ramar det mer eller mindre?

Nu vill jag gärna ha ett förslag på nästa steg? Byta klingor? Fler idéer?

/Henry - Ger sig aldrig
 
Fick hojen att funka under två pass efter att min handlare rätat ut mitt växelöra som tydligen inte var helt rakt. Sen började det kugga igen.. Ska kolla om kassetten sitter ordentligt imorgon, den går att vicka på i sidled som det är nu. Sitter era kassetter helt fast? Funderar på att be handlaren lägga i loctite till låsringen.

Får någon en uppenbarelse om en lösning eller vill heja på i största allmänhet är det välkommet. All hjälp emottages varmt ;-).

/Henry
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.