radera Wayponts i Etrex/OziExplorer

Hej

Jag undrar om det finns något sätt att radera WP i en Garmin Etrex med via OziExplorer. Jag har lyckats tanka i och tanka ur men jag lyckas inte ta bort några WP ur GPS:en. Jag hade hoppats att jag skulle kunna använda olika listor med WP för olika aktiviteter på ett smidigt sätt. Någon som vet?

Suddningskommando

I detta fall kan man radera alla waypoints i GPS:n först. Att däremot fjärrstyra raderingen utifrån går inte såvitt jag vet. Men min eTrex har ett "Radera alla waypoints"-kommando, så det går i ett nafs.
Sedan skickar man ner hela listan med de man vill ha till GPS:n från Ozi.

Likadant får man göra om man använder Garmins egna MapSource. Den bara lägger till waypoints när man skickar ner en bunt till GPS:n.

Anders

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Re: Suddningskommando

apersson850; sa:
I detta fall kan man radera alla waypoints i GPS:n först. Att däremot fjärrstyra raderingen utifrån går inte såvitt jag vet. Men min eTrex har ett "Radera alla waypoints"-kommando, så det går i ett nafs.
Sedan skickar man ner hela listan med de man vill ha till GPS:n från Ozi.

Anders

Att den har ett radera allt kommando har jag tydligen missa. Måste kolla ikväll. Det skulle lösa problemet. :)

Hans

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips