Radera dålig baskarta

I min Garmin Montana är en synnerligen dålig baskarta installerad. Den heter Worldwide DEM Basemap NR. Jag har avaktiverat den och installerat en bra karta från Openstreetmap. För att frigöra minne...hur raderar man baskartan?
Edit// Baskartan syns inte i BaseCamp.

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Berätta hur?

Hej

Förklara gärna hur du gick till väga... För det kan ju finnas andra som behöver samma hjälp!

Mvh troswe

Så här:

Man letar upp kartan under rätt katalog i datorn och raderar där när GPS-en är ansluten via USB.
I datorn hos mig ligger den under: C: Program files > Garmin > BaseCamp

Senast ändrad:
Man letar upp kartan under rätt katalog i datorn och raderar där när GPS-en är ansluten via USB.
I datorn hos mig ligger den under: C: Program files > Garmin > BaseCamp
Det där verkar vara ett konstigt ställe för baskartan.

Jag skulle leta efter "gmapbmap.img" (har jag för mig) på GPS:en. Ansluten via USB ska den dyka upp som en enhet.

För att testa att det är rätt karta så byt namn på den till "baskarta.bak". Starta om GPS:en och se om kartan inte visas längre.

Inte så konstigt....

Man ser inte kartan i BaseCamp, utan i enheten F: i datorn när GPS-en är ansluten med USB. Kartan är definitivt borta ur GPS-en!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips