Pyspunka på NeoAir

Jag har ett Thermarest NeoAir som börjat läcka.
Väldigt lite, men jag får fylla på med luft 1-2 gånger per natt.
Problemet är att jag inte hittar läckan. Fyllde badkaret, och höll ner en del av liggunderlaget åt gången, men såg inga luftbubblor.
Någon som har tips på lösning?

Prova med nå pulverform typ potatis mjöl och strö över och va inomhus och gör det på båda sidorna så ser du var det pyser.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
+1 på såpvatten. Pumpa underlaget rätt hårt, fukta ytan med vatten och spraya sedan såpvatten sektion för sektion medan du tittar efter bubblor. Kolla ventilen och kanterna speciellt noga. Skölj av underlaget från såpvatten i badkaret eller spola av det när du är klar.

Tjejkompis har samma problem med sitt Neoair, på morgonen verkar hälften av luften ha läckt ut. Vi båda har testat med både att sänka ner det i vatten samt såpvatten, inte en bubbla. :-/
Har sovit en natt på det och på morgonen var det mycket mjukare än när jag lade mig. Så jag följer tråden med spänning!

Tjejkompis har samma problem med sitt Neoair, på morgonen verkar hälften av luften ha läckt ut. Vi båda har testat med både att sänka ner det i vatten samt såpvatten, inte en bubbla. :-/
Har sovit en natt på det och på morgonen var det mycket mjukare än när jag lade mig. Så jag följer tråden med spänning!

Andas du in varm luft i NeoAir som sedan kyls ned så minskar dess volym och det känns som om madrassen läckt.

Jag hade samma problem med en tidig variant av neoair. Lämnade till granit biten och de sprutade med högre tryck eller nåt och hittade massa mycket små hål, så jag fick en ny

Andas du in varm luft i NeoAir som sedan kyls ned så minskar dess volym och det känns som om madrassen läckt.
Var ute på regnbågsfiske och hade bil med mig så den fick luften med pumphjälp. I annat fall så verkar det teoretiskt som en möjlighet, men varför märker inte jag det med mitt Thermarest som oftast blåses upp med munnen?
Misstänker att det är som kjpil skriver.

Diskmedel och vatten var lösningen.
Sprayade på vardera sidan, och då kunde jag se hur det bubblade lite grann på ena kanten.
Lagade med Biltemas gummilagning (typ Liquisole) och nu håller det trycket.

Tack för tipset!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips