De jag testade gjorde det inte, jag föredrar fortfarande de andra, där de följer med en liten tub..
Där ser man. Har varit ur gamet 15 bast och inget nytt under solen.
Tack för svar iaf.
De jag testade gjorde det inte, jag föredrar fortfarande de andra, där de följer med en liten tub..
Har en kort fråga.
Ser att det numer finns självhäftande lagningslappar, funkar de lika bra som de gamla?
Funkar sådär. Jag har med dom när jag är ute för att slippa stå å kladda om jag punkar fler gånger än jag har reservslang med mig. Funkar för att ta sig hem, men för lagning av slang hemma så gäller fortfarande de gamla hederliga.
Har en kort fråga.
Ser att det numer finns självhäftande lagningslappar, funkar de lika bra som de gamla?
jag har aldrig haft däckverktyg, stor jävla skruvmejsel faktsiskt, å aldrig haft sönder en slang.,Om man använder verktyg för att lägga på ett cykeldäck är det som upplagt för att klämma sönder slangen! Det är bara glada amatörer som behöver verktyg, ett "proffs" klarar det galant med tummarna (och eventuellt lite såpvatten som smörjmedel).
Pumpa i lite luft i slangen (så att den lagom spänns ut). Börja påläggningen mitt emot ventilen. När du börjar närma dig ventilen (lika avstånd från båda sidor), se till att däckkanten (båda sidor) är i botten på fälgen runtom så långt det går. Nu ska det inte vara något problem att kränga sista biten med bara tummarna, ev efter att ha smort med lite såp-/tvålvatten.
Givetvis måste man först ha förvissat sig om att det inte finns något kvar i däcket, att fälg och fälgband är oskadade och att ingen eker sticker ut.
När du pumpar upp däcket, tryck in ventilen lite grand och se till att däcket "sätter sig" ordentligt runt hela fälgen. Det behövs inte mer än ½ mm skevhet för att cykeln ska börja studsa när man kommer upp i lite fart.