Prylträffar?

b1ff; sa:
haha... jag skulle aldrig våga visa mig på er träff, eftersom jag har en 130l rygga ;-)

/Henrik
Varför det, för att UL nämnts? Allt är så relativt. För mig är min lättviktsvedspis till kåtan "UL", eftersom den väger drygt 2 kg, att jämföra med en vanlig kamin som väger från c.a. 9 kg och uppåt. Men de som går in för UL generellt tycker nog att jag bär på en tung metallklump:) Så det är bara att dyka upp med din 130 l rygga.
 
nermander; sa:
ptte; sa:
tärnan/harsjön på lördag förmiddag 27/9 tom söndag eftermiddag 28/9, tag med prylar...

så nu va de bestämt ;) lol

Ja jag var precis på väg in i tråden för att skriva det. Vi kör Tärnan/Harsjön nu första gången, sen kan vi ta Länna nästa gång (det verkar trots allt vara en majoritet av stockholmare som visat intresse).

Innan jag drar igång en ny tråd med info (som "marknadsföring") vore det bra om nån kan peka ut ett par konkreta parkeringsalternativ för de som kommer med bil (jag tar troligen bilen eftersom jag måste lämna ungarna hos morsan innan jag åker). Nån som bor i trakten och kan svänga förbi och kolla hur det ser ut? Ser på kartan att det finns en badplats framme vid Långsjön, där kanske det finns parkering?
Tigertämjaren nämnde ju Vrangen, som ligger precis bredvid grind och timmerväg. Går det alltså att ställa bilen där? Tycker också det är läge att dra igång en ny tråd, "clean sheat", med anmälan från de som vet med sig att de kommer. Som det ser ut nu har minst ett 15-tal anmält intresse. Kan bli många bilar och många tält, men det blir troligen ett svinn när helgen närmar sig. För mig är helgen 27-28 september inga problem. Jag tar buss.
 
nermander; sa:
GustavOh; sa:
Tyvärr passar inte den helgen, men jag ber att få återkomma.

Det går aldrig att passa alla. Senare blir lite väl sent och tidigare blir för kort varsel (tycker jag i alla fall). Hoppas nu bara att min morsa kan ta ungarna... annars passar helgen inte mig heller.
Varför blir senare "väl sent"? Faller denna första träff väl ut så blir det väl fler träffar, oavsett årstid? Eller menar du att det dröjer för länge till första träffen om det blir senare? Passar inte helgen dig borde vi väl ta någon annan helg; du är ju initiativtagaren? Kan ju inte bara lura ut oss i skogen och själv sitta hemma;-)
 
Raskesven; sa:
Tigertämjaren nämnde ju Vrangen, som ligger precis bredvid grind och timmerväg. Går det alltså att ställa bilen där?

Ah, jag har ju missuppfattat storleken på vägen där. Men den vägen som går förbi Vrangen går ju fram till badplatsen jag nämnde (det är 1 km mellan badplatsen och timmervägen ner mot vindskyddet) så längs den vägen borde det ju finnas möjligheter att parkera inom rimligt avstånd. Jag som är en sån som inte trivs med att "göra fel" parkerar nog framme vid badplatsen, en extra kilometer att gå överlever man väl:)

Då har vi tid och plats spikat, det är bara programmet kvar. Är det nån som känner för att bolla lite programpunkter så hör av er via mail. Tänkte att det är dumt att blanda in för många i detaljplaneringen men jag känner att jag vill gärna ha nån att bolla mot. Framförallt alla fåniga lekar/tävlingar som jag funderat på:)
 
Raskesven; sa:
Varför blir senare "väl sent"? Faller denna första träff väl ut så blir det väl fler träffar, oavsett årstid?

Menade främst med tanke på vädret. Det är visserligen sant att som friluftsmänniska så ska man klara alla väder, men det går inte att komma ifrån att det är trevligare att slippa sitta med tumhandskar på sig:)

Fast å andra sidan är det ju inte säkert att det blir fint väder den helgen, det kan ju bli spöregn och storm.

Kan kanske vara ide att ha med en pressenning som går att spänna upp som tak över "församlingen" om det blir mycket regn?
 
Prylträff i Åre näst sommar!

Vi kommer garanterat att anordna en prylträff under nästa års Åre Äventyrs festival!

/7Micke
 
Prylträff pâ Mallorca!

Om ni vill test ert gear i lite lagom bergig terräng som omväxling sà samlas vi pà Mallis! Upp till 35 man kan övernatta i övernattnings-stugan Tossals verds, t.ex
P3210033.jpg

4122_3.gif

comaFosca.jpg


Mvh / Mats
 
Perfekt läge

Fyra mil låter rimligt, blir det Nässjö kanske jag oxå kommer.
Annars väntar jag tills Utsidan ordnar nåt närmare Jönköping.
 
Re: Prylträff pâ Mallorca!

malindo; sa:
Om ni vill test ert gear i lite lagom bergig terräng som omväxling sà samlas vi pà Mallis! Upp till 35 man kan övernatta i övernattnings-stugan Tossals verds, t.ex

Mvh / Mats

Herreje, jag är definiitvt på! (Lidingölopp eller ej!) För nu suger det allt i Mallistarmen ordentligt. Här spöregnar det och är kallt som satan fast det inte är mer än augusti! Vad är Tärnan (eller Lilla Harsjön) mot Malindos storslagna naturscenerier? Nada!

Nåt lågprisflyg som flyger till Mallis?

/ G
 
Re: Re: Prylträff pâ Mallorca!

tigertamjaren; sa:
Nåt lågprisflyg som flyger till Mallis?

/ G

Inte nu för jösse namn! Efter rekordhet sommar liknar detta mest helvetet pà jorden, alternativt en non-stop 24-timmars ângbastu utan utgâng..

En sak i taget: först premiär pà redan utsedd ort, sedan nästa, och sâ nästa, och sà vidare. Till slut kanske vi hamnar i Afrika (Hallâ)?

crossing-tramuntana-3.jpg


Mallorca

Mvh /Mats
 
Re: Re: Re: Prylträff pâ Mallorca!

malindo; sa:
En sak i taget: först premiär pà redan utsedd ort, sedan nästa, och sâ nästa, och sà vidare. Till slut kanske vi hamnar i Afrika (Hallâ)?

Hrmmm, har ryktesvägen hört allehanda onda ting om Afrika. Jag tycker vi lämnar den stackars kontinenten ifred.

Nä, jag säger Hallö Mallis istället! (Vicken jäkla bra idé till sköj-sajt! Blekfeta, fulla svenska turister på benmangling i Mallisbergen, grisfester med oväntade partnerbyten, urflippat snack om UL-nakenvandringar, tyska cykelturister som dyker upp på de mest osannolika ställen osv, osv...)

Go for it!

/ G
 
Re: Re: Re: Re: Prylträff pâ Mallorca!

tigertamjaren; sa:
Nä, jag säger Hallö Mallis istället! (Vicken jäkla bra idé till sköj-sajt! Blekfeta, fulla svenska turister på benmangling i Mallisbergen, grisfester med oväntade partnerbyten, urflippat snack om UL-nakenvandringar, tyska cykelturister som dyker upp på de mest osannolika ställen osv, osv...)

Go for it!

/ G

OK, kör!

(Hallö-Mallorca.com bör fortfarande var ledig)

Mvh / Mats
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.