Prylträffar?

nermander; sa:
Raskesven; sa:
Samtidigt som plats och tid fastställs kanske även pryltemat ska spikas, så det blir lite ordning?

Tror inte det funkar att ha ETT tema på första träffen, vi får nog låta det vara lite blandat beroende på vad folk har att visa upp...

...Jag tror väl att såna saker som kan vara intressanta för andra är: Köpt utomlands/på postorder (d.v.s. går inte att kolla på i butik), Hembyggen, gamla produkter som inte säljs längre men kanske finns begagnat.

Sedär, ett tema så gott som något: Bortom allfarvägarna!

;)

/ G
 
Lännakatten till Länna/Fjällnora

nermander; sa:
Länna
-----

http://www.upplandsstiftelsen.c.se/Etapp2.pdf
Borgardalsbadet vid Lötsjön?
Går att söka på kartsök (se länk ovan) efter "Lötsjön" i Uppsala.

Eller Fjällnora friluftsområde?
http://www.uppsala.se/templates/UKPage____3204.asp

Angående att ta sig till Länna/Fjällnora. Ifall man ordnar en träff när ordinarie trafik går så är detta ett mycket trevligt sätt att ta sig till båda platserna.

http://www.srjmf.se/

Tyvärr har ju trafiken så gott som upphört för i år. Dvs det är endast söndagar som man fortfarande kör.

Mitt förslag är att ifall årets experiment utfaller väl så kanske en upprepning skulle kunna ske nästa år under lämplig tidpunkt, dvs när tåget går, på någon av platserna.

/mats

[Ändrat av tafone 2003-08-26 kl 16:22]
 
plats?

så.. vilken plats ska vi vara på nu då?? har vui bestämt tidpunkt?

platserna som vi väger mellan verkar vara länna och tärnan/lilla harsjön... vad väljer vi?
 
Sicken rysare!

Kom igen nu boys! Bestám er! Som utomstâende betraktare börjar jag bli mer och mer nervös att ni inte ska hinna bestámma plats i tid!! En riktig rysare!

Mvh / Mats
 
tärnan/harsjön på lördag förmiddag 27/9 tom söndag eftermiddag 28/9, tag med prylar...

så nu va de bestämt ;) lol
 
ptte; sa:
tärnan/harsjön på lördag förmiddag 27/9 tom söndag eftermiddag 28/9, tag med prylar...

så nu va de bestämt ;) lol

Ja jag var precis på väg in i tråden för att skriva det. Vi kör Tärnan/Harsjön nu första gången, sen kan vi ta Länna nästa gång (det verkar trots allt vara en majoritet av stockholmare som visat intresse).

Innan jag drar igång en ny tråd med info (som "marknadsföring") vore det bra om nån kan peka ut ett par konkreta parkeringsalternativ för de som kommer med bil (jag tar troligen bilen eftersom jag måste lämna ungarna hos morsan innan jag åker). Nån som bor i trakten och kan svänga förbi och kolla hur det ser ut? Ser på kartan att det finns en badplats framme vid Långsjön, där kanske det finns parkering?
 
GustavOh; sa:
Tyvärr passar inte den helgen, men jag ber att få återkomma.

Det går aldrig att passa alla. Senare blir lite väl sent och tidigare blir för kort varsel (tycker jag i alla fall). Hoppas nu bara att min morsa kan ta ungarna... annars passar helgen inte mig heller.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.