Pryl-julklapp

Re: Gasadapter

Tommy E; sa:
Adapter för ventillösa engångsgasflaskor. Lagom onödigt och rätt så ekonomiskt om han är en flitig gasanvändare.

Tommy

Vad är detta? Jag förstår inte - använder man gasen till sitt kök eller vad - då är det ju bara att koppla på brännaren eller dylikt... "flitig gasanvändare" låter ytterst skumt...

;-)

/Calle
 
Re: Re: Gasadapter

Vad är detta? Jag förstår inte - använder man gasen till sitt kök eller vad - då är det ju bara att koppla på brännaren eller dylikt... "flitig gasanvändare" låter ytterst skumt...

;-)

/Calle [/QUOTE]

Det finns ventillösa behållare med gas som kostar ca 10 kr/st jämfört med med ventilförsedda för kring 50-lappen. För att använda dessa ventillösa behållare behövs en adapter. Den jag har är av märket Markill (det borde rimligtvis finnas fler märken) och förs bla av North Star Trading http://www.northstar.se/ .
Det jag menade med flitig gasanvändare är att du då tjänar en slant per år på att använda de ventillösa behållarna. Hittills i år har jag gjort av med 6 st små flaskor vilket ger mig 240 kr över till annat.

/Tommy
 
Oj vad många bra ideer! Pannlampa är en rikigt hit, det fick min bror förra julen och den har nästan vuxit fast i pannan på honom, eftersom han använder den jämt. /Albert
 
Gasadapter

... Aha - nu förstår jag. den saken såg ju riktigt rolig ut - och den var ekonomisk oxå (man tjänar pengar genom att spendera - det gillar vi)... VILL HA!

;-)

/calle
 
500 kr var ganska snålt

http://www.globetrotter.de har massor av udda friluftsprylar som inte kostar alltför mycket. Nu hade din brorsa redan fått en pannlampa men globetrotter har utmärkta sådana för 10 euro försedda med 3 blåvita lysdioder. Överlägsen batteritid tar liten plats i fickan.

En ny schweitzerkniv kan man alltid ha användning av gärna en mindre eller större än de han redan har.

En icke orginal multitång dvs inte Gerber inte Victorinox inte Leathermantool kan du få för någon hundring på Globetrotter eller Clas i sjön.

Har han pulsklocka? Det går nog att hitta en sådan för ca 500 på Clas i sjön.

En Buff är användbar och kostar inte så mycket.

Prenumeration på Utemagasinet eller Outside?

Lycka till i produktdjungeln.

Thure
 
Var hittar man den teleskopiska grillpinnen?

Och vad väger den??! :)

(Det ultralätta alternativet är att svetsa fast U-bockad stråltråd på skallen på en gipsskruv (så det ser ut som ett Y ungefär), den skruvar man sen fast på en pinne i skogen så har man en perfekt tvåuddars grillpinne och slipper korv som snurrar på pinnen när man försöker vrida.)
 
Den kostade 125 kr inklusive ett bältesfodral ;)
(man vet ju aldrig när man behöver den).

Köpte den på en utebutik i Linköping.

Ska se om jag kan ordna en bild på denna måste ha
produkt!!


/superpuppan
 
Såg en ännu mindre på nån butik. Det var ungefär som en sån pekpinne-penna men med ett "u" längst ut för korven, inget riktigt skaft dock. Kanske lite väl klen för en stor korv.

/Ulf
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Det var 2019 som Oskar Normelli bestämde sig för att resa till Norge och bestiga Galdhøpiggen, Nordens högsta berg. Iförd skor som han lånat av sin ...