Pryl-julklapp

Hej,

dags att köpa julklappar. Tips mottages gärna!

Vad finns det för kul friluftspryl som jag kan ge min brossa i julklapp? Vad behöver han som han inte vet att han behöver? Desto mer Pryl, desto bättre! Låt oss säga max 500 spänn.

Tack,
Albert
 
Gasadapter

Adapter för ventillösa engångsgasflaskor. Lagom onödigt och rätt så ekonomiskt om han är en flitig gasanvändare.

Tommy
 
Vattenrygga

Vattenrygga kan vara en kul och praktisk grej som man kanske inte vet att man behöver förrän man testat en. Användbar på cykelturer, vandring, kanoting m.m. när man vill kunna dricka obehindrat utan att behöva stanna och dra upp en flaska.
 
Det finns rätt många julklappstips på addnature.com
De är även rangordnade efter pris. Om man nu inte vet vad personen gillar, så kan man ju alltid köpa ett presentkort för tex 300 eller 500 kr.

Mvh
A.S
 
Eagle Creek Pack-It folder!

Får jag föreslå en "skjortinsats" till ryggan?
Låter kanske knäppt, men det är en helt underbar pryl som gör att du kan packa ner skjortor, kostymer och till och med LP-skivor (om man är lagd åt det hållet) i en vanlig rygga utan att bekymra dig.
Äntligen kan man skita i resväskan även på finresan.

40154_m.jpg


Prylen heter Pack-It folder och tillverkas av Eagle Creek. Brukar finnas hos Naturfriluftskompanibolaget.
 
Packa rätt!

Testa det där packsystemet som dom säljer på Addnature!

Outdoor Pack System tror jag det heter - har fått bra recensioner här på Utsidan...

MVH / Calle
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.