Prova på

Tjena!

Jag har några vänner som vill prova på att klättra för att se om det är något de vill börja med eller ej. Eftersom jag själv kommer försvinna på långsemester om några dagar kan jag själv inte lotsa ut dem till något berg och låta dem prova på den underbara sporten.

Är det någon som har koll på typ prova-på-att-klättra-tillfälle runt Göteborgsområdet ?
Det är utomhusklättring de vill prova (tro f-n det! Varför vara inne när det är så gôtt ute?=))
Finns det överhuvudtaget "prova-på" eller är det nybörjarkurs som gäller med detsamma ?

/Anders

Att "prova på" en risksport utan handledning/utbildning låter väl lite vanskligt tycker jag..... Vad gäller Göteborg finns det väl utmärkta möjligheter i Utby.

P

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Nu var det inte områden som eftersökes utan ett ordnat tillfälle för helt oerfarna klättrare (kan kanske inte kallas klättrare... klätterwannabes kanske ?) där de kan testa på klättring (första frågan var kanske otydlig..).
De är mest intresserade av att få testa att ta sig an en topprepssäkrad led och se hur det känns. Bara klättra - inte säkra för varandra (vilket jag tycker de ska ha en kurs i bakfickan för).

/Anders

Jajje! Utby är riktigt bra!! =)
Synd att man inte är där oftare (ofrivillig kontorsråtta =( ).

/Anders

Tack för tipset Razor!
(Hur tusan kunde jag missa att gå in på deras sidor ?!?! De borde ju ligga under Favoriter! Fyyy skäms på mig!)

/Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips