Promenad Bohusleden 31:Maj

Tänkte testa en kortare promenad och är nyfiken på Bohusledens etapp 6 som går från Angered till Kungälv. Sträckan går genom Vättlefjälls naturreservat och är 16 km.

Ska bli bra väder nästa vecka och nu säger prognosen 18 grader på Måndag, perfekt!

Vi ses vid Angered spårvagnshållplats kl.10:00. Det går flera vagnar hit 4,8,9:an. Själv tar jag 4:an från Mölndal som ska vara framme 09:55. Hem från Kungälvs busstation går det sedan bussar till Göteborg 4-5 gånger varje timme.

Ta med vätska och mat/fika och ev badkläder.

Jag behöver vara hemma innan 17:00 så jag åker helst från Kungälv senast vid 16-tiden. Men det borde ju inte vara några problem.

Jag har svartblå overall och en liten rödsvart ryggsäck.

Väl mött!

(Aktiviteteten ligger även ute på andra forum så jag hoppas vi blir några stycken)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nästa etapp är jag med igen!

Vad bra! Undrade just om det var bra märkt så att man kan vandra på utan karta. Oj vad du hittar på, rena tornadon ju. Kul. Ge inte upp, jag hakar på snart.

Hur var uppslutningen, var det många som kom?
Jag vet att jag själv skulle vilja följa med på lite sådana här impulsiva färder, men är väl lite skygg av mig.

//Mikael

...Repris...

...då kanske vi kan köra en repris? träffas Angered Centrum alla vi som inte var så alerta...:) kl. 10.00 på morgonen och ingen deadline så att man kan pusta ut i Kungälv? Vilken dag?

madu - ja jag passar på då jag precis gått ut en utbildning och börjar ett vikariat först vid midsommar..så nu har ju jag "semester":) kart behövs knappast men ta en gärna en utskrift på etappen från hemsidan...det är bra så man har lite koll (se nedan) vart man ska. Annars är det bara att följa orange...inga problem men kanske lite tveksamt på ett fåtal ställen. Kanske lätt att gå fel om man är flera och pratar? men bra märkt. Östra gatan efter fars hatt i kungälv var en väldigt fin mysig gammal kullerstensgata och fontin ett fint naturreservat som avslutning. Sedan hamnade jag rätt i bräckboden på hemvägen nedför fontin till bussen....sitter här med en massa gott-önödigt-kex-godis:)

mifa - ingen uppslutning alls..var en tjej som ev. skulle komma men så blev det inte..så jag gick själv. Hade kul ändå träffade på några som jag "tjötade" med lite. Först då jag gick lite fel vid grästjärn....lite lurigt där..man ska över berget så man hamnar till höger om nästa avlånga sjö. Sedan träffade jag på lite annat folk och hjälpte en skolklass med att bära kanoter m.m. Händer mycket nr man är ute själv. Träffade dock ingen som vandrade själva etappen.

mifa - ingen uppslutning alls..var en tjej som ev. skulle komma men så blev det inte..så jag gick själv. Hade kul ändå träffade på några som jag "tjötade" med lite. Först då jag gick lite fel vid grästjärn....lite lurigt där..man ska över berget så man hamnar till höger om nästa avlånga sjö. Sedan träffade jag på lite annat folk och hjälpte en skolklass med att bära kanoter m.m. Händer mycket nr man är ute själv. Träffade dock ingen som vandrade själva etappen.

är från borås, å har mycket på jobbet att sköta just nu så det kan dock bli förmycket för att komma ner.
Men hoppas att längre fram kunna vara lika framåt som du har varit här och ändå fråga folk även om det inte blir någon uppslutning.

Starkt jobbat!

Funderar på att ta en tur nästa vecka (v.25)?

Kanske etapp 8 och 9 på Bohusleden. 7,5 + 11,5 km.

Några som är på i så fall?

Nu ska jag ut och cykla några dagar i Dalsland först:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips