Problem öppna RIK fil i Fugawi

Har senaste versionen Fugawi (nedladdad från http://www.fugawi.de eftersom jag hade svårt att hitta uppgraderingsinfo på solteks hemsida) v. 3 4 1 635. Skälet var nämrast att det fanns nya applikationsfiler för Palm (och min iQue)

Har laddat ned en fastighetskarta (för 1300 spänn om 9,5 MB över Mittlandsskogen på Öland)från Lantmäteriet.

Fugawi kan inte öppna den, klagar att det inte hittar FUGSWTMP.BMP filen.

Detta rapporterades redan i januari 2003 i Solteks forum och Soltek svarade då att Lm ändrat i rik-formatet. En ny version Fugawi skulle snart kunna laddas ned från Soltek.

Jag har själv hösten 2003 laddat ned fastighetskartor från LM och kunnat öppna dem.

Har tyvärr inte till ngn fungerande version av Fugawi längre i datorn (CD'n har jag här dock). Kan någon tipsa migom vilken version av Fugawi som kan öppna RIK filer och var man kan hämta den uppgraderinsgversionen?

Har för övr laddat ned senaste från Soltek också, funkar inte heller pga fel enl ovan

Har du tänkt på...

att .rik-filer ska importeras till Fugawi och att de inte går att öppna direkt?
Jag har version 635 av Fugawi, men inga nyare .rik-filer så jag har inte testat sådana. Med de gamla har jag inga problem.
Bertil

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Bertil,

Jag är medveten om att de ska importeras som Svenska...

Det fönster som öppnas indikerar RIK formatet så där är det OK. Har du någon liten äldre karta som du skullke kunna låta mig testa?

Hälsningar

Jonas Lönnroth
jonas.lonnroth@skynet.be

Jag köpte en mindre rik-fil ( 1,5 MB) och det gick bra att lägga in den i Fugawi och att exportera den till Ique. Sedan väl denna fil legat inne får jag ett annat felmeddelande i Fugawi då jag försöker ladda den stora filen (9,5 MB), nämligen:

Access violation at address 005ADBD7 in module Fugawi3.exe Read of adress 00000004"

Är den nån som vet hur stora rik-filer man kan ladda ned fån Lm till Fugawi?

Jag har nu genom vänligt tillmötesgående fått flera småfiler att testa med och alla har fungerat bra. har också prövat att ladda ned den större filen om 10 MB från Lm igen och det hjälper inte. Det vore ett dyrt nöje att testa sig fram till maximal filstorlek

Får väl vänta till Soltek har slut på semestern :-(

Har också testat att avinstallera Fugawi (finns ju flera versioner i Control Panel!) och sen installera om svenska versionen från CD och ta den senaste uppgraderingen från solteks sida. Får fortfarande access violation... då jag laddar in den stora rik filen om 9,5 MB

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips