Problem med POI Loader

Hej,

Jag har installerat POI Loader och när jag kopplar in Vista Cx till datorn och startar POI Loader, känner den (gstart) av Vistan. Men det dyker bara upp ett fönster med rubriken POI Loader och det är allt. Fönstret med POI Loader står där och jag kan inte göra mer. Jag undrar vad för fel jag gör eller nåt fattas. Jag har kollat upp det på nätet och även läst i manualen men jag har gjort som det skall göras. Undrar vad jag har missat?

Se länken till bilden:

http://picasaweb.google.com/jarcula/POIScreenShot/photo#5040407336766963634

Jonas

Hej,

Är Du säkert på att den är kompatibel med POI Loader? Läste lite på garmin.se men där står inte att den är det.

/Leffe

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hrm, min GPS är ju Vista Cx med minneskort och det står nånstans att hela X-serien ska klara av POI Loader eller är det bara 60- och 70-modellen som gör det?

Jonas

Det fungerar med min Legend Cx. Det första som händer är att POI-loader söker efter en apparat. Det är ju konstigt att inte denna ruta kommer upp.

Det är ett märkligt problem. Jag brukar kunna hitta, googla, lösa problem men här står jag mig slätt. Jag har avinstallerat och ominstallerat POI Loader flera ggr. Jag får nog testa på någon annan dator och se om det är likadant. Har funderat mycket om jag har missat nåt med installationen. Har någon installerat på annat sätt eller hur det har gått?

Jonas

samma problem

Halloj,

Jag har precis samma problem som du med POI Loader. Fick du någon förklaring på problemet? Fick du igång programmet på ett korrekt sätt?

Re: samma problem

benson; sa:
Halloj,

Jag har precis samma problem som du med POI Loader. Fick du någon förklaring på problemet? Fick du igång programmet på ett korrekt sätt?

Nej, jag kunde inte lösa problemet. Istället använde jag min ibook (mac) för att köra POI Loader som fungerade utmärkt. Tyvärr.

har funnit det

Hej och tack för snabb återkoppling!

Jag har under tiden funnit lösningen på problemet för en PC. Jag har som standard "aktivitetsfältet" högst upp på skärmen. Det funkar inte med POI Loader (hur konstigt det än kan låta). Jag flyttade helt enkelt ner aktivitetsfältet till botten av skärmen, och vips så funkade POI Loader som tänkt. Hittade tipset på en amerikansk site.

mvh, Kenneth

Sant?

Det låter otroligt! Jag har faktiskt start-raden (dvs aktivitetsfält) uppe istället för botten. Så det kan påverka? Otroligt! Det måste jag testa!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips