Problem med Meindl Island

Har precis köpt mig ett par Meindl Island kängor och har problem med att höger kängan trycker på en punkt under framfoten. Inget konstigt med det, pga att jag inte gått in kängorna är men vänster foten sitter som gjuten.

Nån mer som har haft liknande problem med sina känger i början? Ska jag försöka byta högerskon,eller är det bara att bita ihop och vänta på att man förhoppningsvis går in den?

Meindlkängan

Ett råd så gott som något är att ta skon till närmsta skomakare och höra vad han säger. att ta den till försäljaren är sällan någon bra idé för han vill ju sälja. Min erfarenhet av meindl (Grönland) är att i själva skon förändras inte mycket utan det som går till sig är skaftet.
Lycka till med dina skor.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Byt kängorna

Jag är nu inne på mitt 3:e par island och har aldrig upplevt något som du beskriver. Visst blir kängorna lite mjukare i lästen med åren men sulan den rubbar sig aldrig. Gå tillbaka med kängorna och byt dem!!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips