problem med friluftskartan

hej
undrar om någon kan hjälpa mig. har instalerat friluftskartan och den har funkat ett tag, tänkte försöka lära mig lite mer och försökte köra Map Scource Tour för att se vad det är. därefter är friluftskartan försvunnen i datorn. klickar på att växla till "omr 9" men får inga detaljer längre utan bara map scource-baskartan. tycker jag har klickat på allt som finns. har ni några tips?
Lars

Skumt

Antar att du har rutan för vald karta i topplisten till vänster i Mapsource och klickar på OMR 9 då skall den visas i stället för Metroguide eller vad du har för annan karta.

I värsta fall får du väl installera om OMR 9.

Thure

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har bara map scource baskarta (trip and waypoint manager)i botten. när jag försöker byta uppe i listen till omr 9 så händer inget med kartbilden. har försökt installera om friluftskartan utan resultat. tänker prova med att ta bort hela map scource och installera om rubbet.

Rensa i registret

Om du vet hur registret och registereditorn funkar, så rensa Mapsouce information i registret efter avinstallation men innan nyinstallation.
Läser man gamla inlägg (här på Utsidan, på gps.no och på Yahoo’s olika Garmin forum) så vekar det som om problem med Mapsouce ofta har att göra med att det blivit något fel i registret.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips