problem med friluftskartan

hej
undrar om någon kan hjälpa mig. har instalerat friluftskartan och den har funkat ett tag, tänkte försöka lära mig lite mer och försökte köra Map Scource Tour för att se vad det är. därefter är friluftskartan försvunnen i datorn. klickar på att växla till "omr 9" men får inga detaljer längre utan bara map scource-baskartan. tycker jag har klickat på allt som finns. har ni några tips?
Lars

Skumt

Antar att du har rutan för vald karta i topplisten till vänster i Mapsource och klickar på OMR 9 då skall den visas i stället för Metroguide eller vad du har för annan karta.

I värsta fall får du väl installera om OMR 9.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har bara map scource baskarta (trip and waypoint manager)i botten. när jag försöker byta uppe i listen till omr 9 så händer inget med kartbilden. har försökt installera om friluftskartan utan resultat. tänker prova med att ta bort hela map scource och installera om rubbet.

Rensa i registret

Om du vet hur registret och registereditorn funkar, så rensa Mapsouce information i registret efter avinstallation men innan nyinstallation.
Läser man gamla inlägg (här på Utsidan, på gps.no och på Yahoo’s olika Garmin forum) så vekar det som om problem med Mapsouce ofta har att göra med att det blivit något fel i registret.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips