Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har haft ett Exped Downmat 7 i några år nu (den äldre modellen med skruvventiler). Det har fungerat perfekt tills idag...
När jag skulle tömma det, så blåste det ut dun från båda! ventilerna.
Nu undrar jag vad som kan ha hänt och vad gör jag åt detta?
Jag har varit med om exakt samma sak. Förklaringen var att ett dun-"nät" som ligger mellan ventilen och dunet hade lossnat pga fel i tillverkningen. Så jag lämnade in den ooch fick en ny madrass....fast då skedde detta för min del under första året jag hade madrassen....men jag hade åtminstone kollat med butiken i ditt fall.
om det inte beror på handhavande fel från din sida så har du 3 års "garanti" enligt konsumentköplagen. Eftersom de i ett tidigare fall erkännt att det har att göra med tillverkningsfel bör det inte vara något problem att få nytt.
"om det inte beror på handhavande fel från din sida så har du 3 års "garanti" enligt konsumentköplagen. Eftersom de i ett tidigare fall erkännt att det har att göra med tillverkningsfel bör det inte vara något problem att få nytt. "
Jo, jag vet det med. Mitt liggunderlag är snart 6 år gammalt.
Har varit i kontakt med New Elements här i Sverige och tyvärr funkar inte det argumentet, dvs de erbjuder fem års garanti; that´s it...
Om det är fabrikationsfel eller ej verkar de inte ta hänsyn till.
Nu har jag iaf beställt ett nytt från Tyskland för drygt 1500 kr inkl. frakt. Tyckte det var ett bra pris, eller?
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer