Prisvärd thermojacka? Var?

Önskar en bra och relativt lätt värmejacka som inte kostar skjortan. Var köpa?

Såg att itab hade några i dun som vägde runt 1200 g men de verkade lite tunga.

Tips?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Odyrt

får det bli syntet. Linerjacka finns för några hundralappar. Dun är lättare, varmare med bättre komprimeringsfaktor och pris. 1200 g låter som en egen dunjacka alt med tunga fjädrar i...

Haglöf Barrier Hood

Vet inte om det är en sådan jacka du söker när du skriver värmejacka. Men jag kan rekommendera Haglöfs Barrier Hood (finns även utan huva). Jackan går, som många andra jackor av liknande modell, att komprimera i ena fickan. Blir relativt lättpackad och uppfyller helt klart kraven för ett förstärkningsplagg i de flesta situationer. Jackan köptes till under halva priset på Haglöfs Outlet i Avesta.

Läste en tråd om jackan här på Utsidan om en kille i Kiruna som var riktigt nöjd.

Haglöfs Barrier

Jag har haft med min Haglöfs Barrier jacka(utan huva) som förstärkningsplagg på mina senaste fjällturer och är mycket nöjd med den.
Den är behaglig att bära och har två blixtlåsförsedda värmefickor som det är skönt att värma händerna i. Tycker det är ett plus med syntetfyllningen som gör den mindre fuktkänslig än dun samt att den torkar fortare. Den väger lätt, 465g. i storlek L.

Även jag har en Barrier (utan huva) från Haglöfs som jag är nöjd med. Bra prestanda för det relativt låga priset.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips