Primus Gravity

Är det någon som provat Primus nya kök Gravity? Den finns för gas (Gravity) eller för flytande bränsle (Gravity MF). Den verkar i alla fall ha ett rimligt pris (ca 95$ för MF varianten och 75$ för gasbrännaren).

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Som designbög måste jag nog säga att Primus har tagit ungefär tre steg bakåt jämfört med sina andra kök. Det där ser mer ut som hobbyrumsprototyperna som MSR släpper ut på marknaden. :)

Om jag betalar en tusing för ett kök så ska det bannemig vara snyggt och inte kännas som nåt jag kan bocka ihop på trä- och metallslöjden.

Jag gissar att varken Semcon eller Krypton har varit inblandade den här gången.

Haha, det är en utvikning och en personlig sådan; men jag skulle säga att Semcon kanske HAR varit inblandade eftersom det ser så taffligt ut...

Hej Allihop. Nu har jag pratat med primus och dom har tydligen haft stölder av material så köket kommer inte finnas på hyllorna i sverige förrän i Maj. Men det är ju inte så långt kvar.
Jasså Nordensjö, du tycker inte köket ser nåt vidare ut. Själv tycker jag nog tvärtom, fyra ben, lite nytänkande där, förbättrar antagligen stabiliteten. Dessutom ser det ut som köket är utrustat med hattbrännare i stället för koppbrännare. Detta måste ju innebära betydligt lägre ljudnivå, en detalj som jag själv finner så viktig att jag funderat på att köpa ett Optimus 111C Hiker fastän det väger bly. Nu blir det väl ett Gravity istället.
Ja, jag måste säga att jag tycker köket ser både spännande och lovande ut. Men vi får se.
Gustav

Man kanske inte ska lita på att det nya köket blir särskilt billigt här i Sverige. Om man tittade på övriga Primusprodukter på Mec i Canada så var ju priset ungefär hälften av vad man tar här...

Det talar ju för att Gravity hamnar en bit över tusenlappen i alla fall.

Det kommer der nog lugnt göra men man kan ju alltid beställa det från globetrotter i tyskland och där kommer det ju tydligen kosta 995 euro. Vet ínte riktigt hur mycket kostnader som kommer till, frakt, moms osv men i värsta fall får man väl köpa det på plats i tyskland. Eller ännu hellre på plats i USA. Gustav

Ja det är väl under tusen spänn iallafall vilket torde göra det till ett av de billigaste flerbränsleköken på marknaden. Vad menar du med att det är hutlöst dyrt? Menar du att det är dyrt för detta köket eller att alla kök är dyra? Vad skulle ett kök kosta enligt din uppfattning? Vad skulle en plasma tv kosta? Eller en bil eller ett hus? Gustav

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips